Dropshippingul este ideal pentru cei care doresc să lanseze rapid un magazin online fără o investiție mare. Am creat un ghid detaliat de dropshipping pentru a vă ajuta să începeți să vindeți folosind acest sistem.
Dropshippingul este un sistem de vânzare în care un magazin online acționează ca intermediar între un cumpărător și un furnizor. Magazinul găsește clienți și preia comenzi de la aceștia, după care transmite informațiile furnizorului, care trimite bunurile direct cumpărătorilor. Dropshipperul nu trebuie să cumpere bunuri, să închirieze un depozit și să controleze livrarea. Sarcina sa este de a promova bunurile și de a căuta clienți, câștigând o marjă de profit din prețul cu ridicata al bunurilor. De restul se ocupă furnizorul.
Beneficiile dropshipping-ului
-
Capital minim de pornire. Nu este nevoie să cumpărați bunuri, să închiriați un depozit și un birou, acestea fiind principalele costuri ale magazinelor online convenționale. Dar nu puteți face comerț fără investiții, deoarece trebuie să creați o platformă pentru vânzări și să plătiți pentru campanii publicitare.
-
Risc scăzut. Un dropshipper se poate opri din tranzacționare, poate schimba nișa sau poate face altceva în orice moment. El nu are bunuri nevândute în stoc și nici investiții mari de pierdut.
-
Mai multe posibilități. Dropshippingul vă permite să aveți mai multe magazine cu diferite tipuri de bunuri în același timp. Puteți face un magazin cu un sortiment mare prin simpla colectare a prețurilor tuturor furnizorilor dintr-o nișă. Dropshippingul are, de asemenea, efectul de coadă lungă - capacitatea de a face bani dintr-o mulțime de vânzări mici datorită unui sortiment larg.
-
Concentrează-te pe promovare. Prin eliminarea responsabilităților de livrare, veți avea mai mult timp pentru marketing. Veți putea să vă promovați în mod activ produsele, ceea ce vă va ajuta să vă creșteți veniturile.
Dezavantajele dropshipping-ului
-
Controlul slab asupra proceselor. Un dropshipper nu are cum să controleze calitatea bunurilor și termenul de livrare. De exemplu, nu veți putea verifica dacă bunurile au defecte înainte de expediere. Aceste puncte depind de cât de responsabil este furnizorul, așa că este important să cooperați cu companii de încredere.
-
Riscul de a cădea în plasa unui furnizor lipsit de scrupule. Un furnizor se poate transforma din partenerul dvs. într-un concurent. El are în continuare contactele clienților dumneavoastră, așa că îi poate adăuga pe aceștia la lista sa de e-mail pentru a le oferi direct bunuri. Furnizorul are avantajul unor prețuri mai mici, deoarece poate vinde bunurile cu o marjă de profit mai mică.
-
Responsabilitatea pentru greșelile altora. Dropshipperul nu controlează o parte din procesele implicate în livrarea bunurilor, dar este responsabil față de client. Magazinul online, și nu furnizorii, este cel care va trebui să rezolve conflictele cu clienții. Nu contează dacă problema a apărut din cauza acțiunilor dumneavoastră sau nu.
Cum funcționează dropshipping-ul: instrucțiuni pas cu pas
Lucrul pe modelul dropshipping este o modalitate excelentă de a vă începe călătoria în comerțul electronic. Transferul unora dintre procese către un furnizor face mult mai ușoară gestionarea magazinului dvs. online. Cu toate acestea, un viitor dropshipper trebuie să facă totuși câțiva pași importanți pentru a pune afacerea în funcțiune.
Alegerea unei nișe
Poți vinde aproape orice tip de produs prin dropshipping, așa că alegerea unei nișe depinde foarte mult de preferințele tale personale. Gândiți-vă la ce produse vă interesează. Poate că aveți un hobby sau pur și simplu aveți o bună cunoaștere a produselor cosmetice, de exemplu. Aceste cunoștințe vă vor ajuta nu numai să alegeți o nișă, ci și să lucrați cu succes. Produsele nu se vând singure - vânzările eficiente depind de expertiza vânzătorului. Trebuie să înțelegeți avantajele anumitor articole din gamă, pentru cine sunt potrivite, cum să le folosiți etc. Citiți mai multe despre cum să alegeți o nișă pentru un magazin online în articolul nostru.
Dacă nu aveți preferințe personale, alegeți o nișă cu produse populare. Având produse în trend în nișă, va fi mai ușor să găsiți clienți. Găsirea unei astfel de nișe nu este ușoară și, de obicei, are multă concurență. Va trebui să petreceți mult timp cercetând piața pentru a găsi produse în trend. În mod ideal, veți găsi o nișă în care produsele nu sunt încă populare, dar care vor fi în trend în viitorul apropiat.
Găsirea unui furnizor și încheierea unui contract
Dropshippingul se bazează pe fiabilitatea furnizorilor, așa că trebuie să îi căutați foarte responsabil. Principalele criterii de evaluare a candidaților pentru rolul de furnizor ar trebui să fie: calitatea bunurilor, condițiile de cooperare și onestitatea. Să evaluați imediat dacă sunteți mulțumit de furnizor este dificil, de aceea este necesar să comunicați cu el și să studiați recenziile despre el. De asemenea, acordați atenție exclusivității produselor care vă sunt oferite. Dacă aceste bunuri sunt vândute în zeci de alte magazine, va fi dificil pentru dvs. să vindeți în astfel de condiții, deoarece concurența va fi prea serioasă.
Căutați furnizorii pe Google, în directoare specializate și în rețelele sociale. Furnizorii de dropshipping pot fi angrosiști, distribuitori, importatori sau producători. Încercați să contactați direct producătorii și aflați dacă sunt interesați de o astfel de cooperare. Dacă da, puteți obține condiții mai favorabile pentru dropshipping și puteți deveni unul dintre distribuitorii oficiali ai produselor. Citiți articolul nostru despre cum să găsești un furnizor pentru un magazin online.
După ce v-ați decis asupra unui furnizor, încheiați un acord de cooperare. Descrieți în document cine își asumă ce responsabilități, astfel încât, în cazul unor situații de conflict, să vă puteți ghida după aceste prevederi. Contractul este, de asemenea, util pentru a vă formaliza activitățile.
Crearea unui site web pentru vânzări
Pentru a distribui bunurile furnizorului, aveți nevoie de o piață proprie cu un catalog de bunuri unde cumpărătorii pot plasa o comandă. Cele mai multe piețe mari nu cooperează cu dropshipperii, așa că pentru vânzare rămân doar rețelele sociale și propriul site web. Dropshipperii își deschid adesea un magazin pe Instagram, deoarece este rapid și ușor. Dar pentru vânzări cu drepturi depline, această platformă nu este tocmai potrivită. Îi lipsesc caracteristicile de bază ale unui magazin online, cum ar fi coșul de cumpărături și plata online. De asemenea, pentru magazinele de pe rețelele de socializare, există întotdeauna riscul ca pagina să fie blocată și toate eforturile dvs. să fie în zadar.
Pentru a asigura confortul clienților și pentru a avea spațiu pentru dezvoltarea afacerii, este mai bine să vă deschideți propriul magazin online cu un site separat. Încărcați pe site o listă de prețuri de la furnizorul dvs. cu o descriere și fotografii ale bunurilor. Clienții vor primi un catalog convenabil și informativ de mărfuri și vor putea plasa propria comandă. Bunurile de pe site-ul dvs. pot fi promovate prin diverse canale de vânzare, inclusiv prin rețelele sociale. Acest lucru va extinde în mod semnificativ potențialul magazinului online și îi va permite să ajungă la un public larg de clienți.
Unii furnizori vor să știe unde intenționați să le vindeți produsele înainte de a încheia afacerea. Aceștia vă pot cere să le arătați un site web, o pagină de social media sau orice altă platformă. În acest caz, va trebui să vă creați discursul de vânzare chiar înainte de a găsi un furnizor, imediat după ce ați ales o nișă.
Promovarea mărfurilor
Sarcina principală a unui dropshipper este de a găsi clienți. În acest lucru va consta principala dvs. sarcină după ce vă lansați magazinul online. Va trebui să vă promovați site-ul în rezultatele motoarelor de căutare, să înființați publicitate contextuală, să dezvoltați pagini în rețelele sociale etc. Dacă nu sunteți prea familiarizat cu marketingul pe internet, atunci studiați informații din surse deschise. Există destul de multe sfaturi pe internet care vă vor ajuta să creșteți traficul către magazinul dvs. online.
Alocați cât mai mult timp posibil promovării magazinului dvs. online, pentru că veniturile dvs. vor depinde direct de acest lucru. În anumite situații, puteți cere ajutorul unor specialiști în publicitate. De exemplu, SEO este o metodă de promovare eficientă, dar dificil de implementat. Prin urmare, mulți oameni apelează la specialiști SEO și este destul de normal. Dar nu vă grăbiți să cheltuiți bani pe agenții de marketing - mai întâi cercetați singuri canalele de promovare disponibile și alegeți-le pe cele care vă plac.
Păstrarea înregistrărilor
Pentru un serviciu de calitate pentru clienți și pentru o bună cooperare cu partenerii, trebuie să țineți evidențe. Trebuie să colectați cu exactitate toate informațiile despre comenzi și clienți pentru a le transmite furnizorului în vederea expedierii. CRM este cel mai potrivit pentru aceste sarcini. Cu ajutorul sistemului de contabilitate, veți putea construi o bază de clienți de calitate, veți putea îmbunătăți eficiența vânzărilor și a promovării. CRM vă permite, de asemenea, să țineți evidența stocurilor, ceea ce, pe termen lung, poate fi necesar pentru a sincroniza soldurile cu furnizorul.
Scalare
Odată ce ați organizat toate procesele și ați obținut vânzări stabile, este timpul să vă extindeți. Un avantaj important al dropshipping-ului este că vă permite să cooperați cu mai mulți furnizori și, ca urmare, să vă extindeți semnificativ gama de produse. Principalul lucru este ca acest lucru să nu contrazică termenii contractului cu partenerii dumneavoastră. Împreună cu extinderea sortimentului, veți putea intra pe noi site-uri pentru vânzarea de bunuri. În acest fel, vânzările dvs. vor crește.
Concluzie
Dacă doriți să vindeți online, dropshipping-ul vă poate ajuta să faceți acest lucru. Acest model vă permite să vă începeți afacerea cu costuri minime și apoi să vă extindeți treptat. Folosiți articolul nostru și deveniți un dropshipper. Lăsați o aplicație pe site-ul Cartum pentru a crea un site gratuit pentru viitorul dvs. magazin online.