Magazin online Publicat: 23.08.2023

Cum să alegi o nișă pentru magazinul online — 5 idei pentru comerțul electronic

Идеи для интернет магазина — 5 идей интернет магазина | Хорошоп

În e-commerce, există o mulțime de nișe pentru comerț și este dificil să alegi aceea care va aduce succes vânzătorului. Vom vorbi despre ce trebuie să acordăm atenție la alegerea nișei și vom oferi cinci idei pentru viitorul business.

Conținutul articolului
  1. Ce influențează alegerea unei nișe pentru magazinul online
  2. Cinci nișe promițătoare pentru comerțul online
  3. Concluzie

Anterior, am discutat despre cum să deschizi propriul magazin online. Pentru ca acesta să devină un succes, este important să alegi corect o nișă care să îți permită să atragi un număr suficient de clienți și să te dezvolți. Citiți articolul nostru pentru a afla cum să faci acest lucru.

Ce influențează alegerea unei nișe pentru magazinul online

Alegerea nișei — este un pas responsabil și dificil, din cauza varietății de opțiuni și a riscului de a pierde bani. Există sute, poate chiar mii de nișe, iar este nevoie de una care să aducă profit și să vă intereseze pe voi înșivă. Evaluarea principalelor caracteristici ale acestei nișe vă va ajuta să faceți o alegere în acest sens.

Nivelul cererii

Dacă în nișa respectivă sunt puțini cumpărători, atunci lansarea unei afaceri acolo nu are sens. Excepție fac vânzările de produse exclusive și scumpe, când achizițiile rare compensează valoarea medie a bonului de cumpărături. La alegerea nișei, trebuie să înțelegeți ce produse sunt în trend acum. Ar fi ideal să fie o popularitate stabilă, nu doar o explozie de interes din partea cumpărătorilor, care dispare rapid.

Sezonieritatea

Nivelul cererii nu poate fi susținut constant la același nivel în timp. Pe lângă tendințele simple, acest lucru este influențat de sezonieritate, când popularitatea produselor depinde direct de timpul anului. De exemplu, produsele pentru grădină se cumpără în mod obișnuit primăvara și vara, în timp ce comerțul încetinește în timpul iernii. Atunci când alegeți o nișă, acordați atenție modului în care se schimbă interesul pentru produse pe parcursul anului și luați acest lucru în considerare în planificarea afacerii.

Interes personal

Înainte de a alege o nișă, este util să o priviți ca pe o pasiune personală. Vă interesează să vindeți produse cosmetice? Aveți cunoștințe despre ele, știți care este diferența dintre o burete și un disc demachiant? Dacă nu sunteți pasionat de această nișă, este mai bine să căutați alte opțiuni. Majoritatea comercianților își lansează afacerile pornind de la propriile hobby-uri. Acest lucru poate reduce numărul de nișe potențiale și vă poate simplifica alegerea.

Marja de profit a produselor

Marja de profit este diferența între costul de producție al unui produs și prețul la care îl vindeți. Acest lucru influențează veniturile și poate varia semnificativ în diferite nișe, motiv pentru care este important să o luați în considerare. Un comerciant poate găsi o nișă cu un echilibru diferit între marjă și volumul vânzărilor. De exemplu, puteți vinde articole de papetărie cu o marjă mică, dar în volume mari. Sau, dimpotrivă, puteți vinde bijuterii cu o marjă mare, dar mai rar.

Competiția

Unde există profit, vor fi și competitori, iar important este să aveți capacitatea de a concura cu aceștia. De exemplu, în nișa electrocasnicelor mari domină marile lanțuri de magazine și nu există mare lucru de făcut în acest sens. Alegeți o nișă care vă va permite să concurați în mod egal cu ceilalți. Dacă vindeți produse foarte de nișă, atunci concurența va fi, cel mai probabil, redusă, dar și numărul de clienți va fi limitat. Într-o nișă mai largă, competiția va fi mai puternică, dar veți avea spațiu pentru dezvoltare și extinderea afacerii.

Dropshipping

Dropshipping-ul este o modalitate bună de a începe să vindeți online fără a cheltui bani pe închirierea depozitelor, organizarea logistică etc. Dacă în nișa respectivă există opțiunea de dropshipping, atunci acesta este un avantaj indiscutabil. Această opțiune merită să fie luată în considerare de cei care au un buget limitat pentru pornirea afacerii sau care nu sunt complet siguri de nișa aleasă. Prin acest model, puteți vinde nu doar îmbrăcăminte sau cosmetice, ci și produse mari, chiar și utilaje agricole. Vânzând prin dropshipping, veți vedea cum reacționează oamenii la produse, cât de dificil este să le promovați și care este cererea. Apoi, puteți decide cât de potrivită este nișa pentru dvs. și să achiziționați produsele singuri.

Posibilitatea de export

Vânzările în străinătate sunt una dintre cele mai promițătoare direcții de dezvoltare pentru magazinele online din Ucraina. În prezent, mulți vânzători planifică sau au deja accesat piața internațională. Dar nu toate produsele pot fi exportate cu succes din Ucraina. Produsele neunice, care nu se diferențiază prin calitate sau alte caracteristici, probabil nu vor fi interesante pentru cumpărătorii străini. Dacă este vorba despre o ofertă unică, care nu se găsește pe piața internațională, atunci vânzătorul are toate șansele de succes. Acest aspect trebuie luat în considerare la alegerea nișei, în cazul în care vi se va dori să vindeți în străinătate.

În funcție de nișă, pot exista și alte caracteristici, dar cele enumerate mai sus se aplică tuturor și sunt principalele. Am analizat situația de pe piața e-commerce și am selectat nișele cele mai promițătoare pentru lansarea unui magazin online.

Cinci nișe promițătoare pentru comerțul online

Modă și accesorii

Nisha de modă, încălțăminte și accesorii este specială. De mulți ani este considerată cea mai mare în ceea ce privește volumul vânzărilor online. În această nishă există o cerere stabilă și o concurență mare, dar sunt suficiente locuri pentru toți antreprenorii. Motivul constă în gama largă de produse, pe care niciun magazin online nu poate acoperi în întregime.

Toate produsele din nishă pot fi vândute prin dropshipping, uneori direct de la producător. Trebuie însă să luați în considerare că pentru aceste produse calitatea materialului, croiala, stilul și alte caracteristici sunt importante. Magazinul online va trebui să răspundă în fața clienților pentru aceste aspecte. Prin urmare, alegerea furnizorului joacă un rol aproape decisiv. O caracteristică plăcută va fi marja de profit mare, care este răspândită în această nishă.

Hainele, încălțămintea și accesoriile sunt cea mai mare nișă de comerț online din lume

Produse pentru copii

Nisha produselor pentru copii are mai multe avantaje imediate. În primul rând, aceasta cuprinde zeci de categorii diferite de produse, fiecare dintre ele fiind profundă în sine. Acest lucru înseamnă că puteți găsi produse care nu numai că vor fi profitabile, dar și interesante pentru dvs. În al doilea rând, produsele pentru copii sunt ușor de înțeles, deoarece mulți dintre noi sau cunoștințele noastre au copii. Putem înțelege preferințele copiilor și putem alege o gamă de produse care să fie actuală. În același timp, clienții magazinelor pentru copii sunt în primul rând părinți. Prin urmare, în calitate de adulți, veți privi magazinul prin ochii lor.

Produse pentru casă

Nu se poate spune în mod clar ce produse include această nișă. Aici intră ustensile de bucătărie, instrumente de curățenie, elemente de decor — tot ce este folosit în gospodărie. Caracteristica cheie a nișei este diversitatea sa.

Un magazin online de produse pentru casă poate opta pentru ceva specializat, de exemplu, să vândă lustre, sau poate alege o direcție generală, creând un magazin de tip «mii de nimicuri». Un alt aspect este că nișa este destinată unei audiențe largi de oameni, produsele în ea fiind de diferite categorii de preț și nu ar trebui să existe probleme în găsirea cumpărătorilor.

Produse sportive
Interesul oamenilor pentru propria sănătate crește rapid în ultimii ani. Există multe motive pentru aceasta - de la tendințele din rețelele de socializare, până la consecințele pandemiei. Cea mai eficientă modalitate de a influența pozitiv corpul tău este să faci sport. Prin urmare, magazinele care vând în prezent produse sportive obțin profituri bune. Unii vânzători își transformă chiar și hobby-ul în afacere. De exemplu, aceștia s-au antrenat în sport de mulți ani și știu multe despre acesta. Apoi, își transferă cunoștințele în administrarea magazinului.

O caracteristică interesantă a acestei nișe este că nu este nevoie să vinzi echipament sportiv. Mulți oameni doresc să își îngrijească sănătatea, dar nu sunt pregătiți să facă exerciții în sală. În schimb, își doresc să își îmbunătățească starea de sănătate cu ajutorul suplimentelor nutritive și a vitaminelor. Magazinul tău viitor ar putea să vândă exact acestea.

Produse pentru animale de companie

De mai mulți ani, produsele pentru animale de companie sunt printre cele mai populare în magazinele online. Aceasta este una dintre puținele nișe care nu numai că nu a scăzut din cauza pandemiei și a crizei, ci a înregistrat chiar o creștere. Cei mai mulți cumpărători sunt interesați de hrană, accesorii și jucării pentru animalele de companie. De asemenea, proprietarii de animale de companie cumpără genți și containere pentru transportul animalelor, deoarece mulți trebuie să se deplaseze des, de exemplu, la adăpost.

Avantajul nișei constă în numărul mare de furnizori dispuși să colaboreze prin dropshipping. De obicei, proprietarii de animale de companie preferă o anumită marcă de hrană, pe care o cumpără în mod constant. Dacă analizezi piața, înțelegi care este cererea cea mai mare pentru o anumită marcă și găsești furnizorul acesteia, poți atrage imediat publicul interesat. În plus, magazinele online de produse pentru animale de companie au un sortiment larg, adaptat pentru diferite animale, ceea ce facilitează găsirea clienților.

Concluzie

La alegerea unei nișe pentru un magazin online, este necesar să se ia în considerare caracteristicile sale principale, care pot influența succesul afacerii — cererea, sezonul, interesul personal, marja de profit, concurența, posibilitatea de dropshipping și export. Studiind aceste caracteristici, am selectat cinci nișe perspective pentru un magazin online:

  • îmbrăcăminte, încălțăminte și accesorii;
  • produse pentru copii;
  • produse pentru casă;
  • produse sportive;
  • produse pentru animale de companie.
Lansați magazinul online
img
Testare gratuită 7 zile