Social media Publicat: 04.08.2023

Magazin online pe Instagram

Magazin pe Instagram: cum să deschizi un magazin pe instagram

Rețelele sociale pot deveni un canal de vânzări eficient dacă le folosiți în mod competent. Am scris un material despre cum să creezi un magazin online pe Instagram și să-l promovezi după lansare.

Conținutul articolului
  1. Cum să treceți la un cont de afaceri?
  2. Designul antetului de profil
  3. Lista de verificare pentru completarea profilului dvs
  4. Conținut pentru un magazin Instagram: publicații, stories, reels
  5. Instrumente gratuite pentru a vă promova magazinul online pe Instagram
  6. Instrumente plătite pentru a vă promova magazinul pe Instagram
  7. Concluzii

Administrarea unui magazin pe Instagram poate fi o completare excelentă a magazinului dvs. online. Oamenii nu petrec timp pe Instagram doar pentru distracție. Ei folosesc platforma pentru a căuta informații utile și pentru a face achiziții. Potrivit cercetărilor, 80% dintre utilizatori urmăresc cel puțin un brand, iar 60% dintre ei au aflat despre acesta datorită rețelei sociale. Iar 30% dintre utilizatori au cumpărat cel puțin o dată bunuri pe care le-au găsit pe Instagram.

Am pregătit pentru tine un articol despre cum să creezi un magazin online pe Instagram, ce trebuie să faci pentru a-l promova și ce conținut să creezi.

Cum să creezi un cont de business pe Instagram

Mai întâi de toate, creați un profil de afaceri. Acesta vă va deschide o mulțime de noi oportunități:

  • vizualizarea analizelor;

  • rularea și urmărirea eficienței reclamelor;

  • configurarea butoanelor de feedback (mail, număr de telefon și intrare);

  • crearea de publicații întârziate;

  • adăugarea de linkuri către produsele de pe site.

  • Fără aceste funcții, nu are rost să mergi mai departe și să creezi un magazin online pe Instagram, așa că crearea unui cont de afaceri este o necesitate.

Cum să treceți la un cont de afaceri?

În contul Instagram deja creat, găsiți în setări — «Tipul contului și instrumente pentru cont» — «Treci la un cont profesional».

În continuare, selectați categoria afacerii dumneavoastră, cum ar fi magazin de mobilă sau servicii juridice, bifați tipul de cont profesional (business sau autor), adăugați datele dumneavoastră de contact. Instagram vă va cere, de asemenea, să vă autorizați prin intermediul paginii dvs. de Facebook.

Dacă nu aveți o pagină de Facebook, va trebui să vă creați una. Rețeaua de socializare vă va solicita să faceți acest lucru. Dacă aveți una, vă va solicita să selectați profilul corespunzător și să îl legați. Motivul este că cabinetul de publicitate este comun pentru două conturi — Facebook și Instagram.

Designul antetului de profil

Antetul profilului este un avatar, numele contului, o descriere și un loc pentru un link. Crearea unui antet de calitate este foarte importantă pentru o prezentare reușită a paginii în fața unui potențial client. Provocarea este că trebuie să o faceți cu o imagine și cu doar 150 de caractere.

Avatar

Dacă afacerea dvs. se învârte în jurul persoanei dvs. și oferiți servicii personale, atunci folosiți o fotografie portret de calitate pentru avatar. Dacă promovați mărfuri - produsul principal sau logo-ul magazinului dumneavoastră. Recomandare: nu folosiți logo-uri cu text, deoarece textul este ilizibil pe o imagine mică.

Numele profilului

Nu-l confundați cu porecla dvs. de pe Instagram. Numele este linia de sub avatarul dvs. care este indexată în căutarea Instagram. Adesea, această linie va preciza domeniul dvs. de expertiză, permițând altora să vă găsească cu ușurință prin specificarea nișei dvs. În titlu merită să scrieți cuvintele-cheie prin care veți fi găsit de utilizatori - rețeaua socială oferă 60 de caractere pentru acest lucru. Rețineți că titlul nu poate fi schimbat frecvent, așa că scrieți-l cu atenție, fără greșeli.

Descriere

Înainte de a vă crea descrierea, gândiți-vă la propunerea dvs. unică de vânzare - acesta este motivul pentru care oamenii vă vor alege pe dvs. în detrimentul concurenților. Când identificați diferența dvs. cheie, începeți să completați descrierea. De asemenea, includeți informații de bază despre magazin - lista de servicii, condiții de livrare, fapte specifice despre dvs. Dimensiunea descrierii este limitată la 150 de caractere, așa că încercați să scrieți clar și pe scurt. Puteți schimba descrierea chiar și în fiecare zi. Principalul lucru este să le spuneți clar utilizatorilor dumneavoastră ce valoare primesc de la profilul dumneavoastră.

Legături

Plasați un link către site-ul magazinului dvs. online. Site-ul îi va ajuta pe clienții dvs. să obțină informații detaliate despre magazin, să exploreze întreaga gamă și să plaseze o comandă. Dacă folosiți mai multe canale pentru a comunica cu publicul dumneavoastră, utilizați multilink-uri, de exemplu, Linktree. Cu ajutorul acestui serviciu, puteți colecta într-un singur loc de la trei linkuri către site-ul dvs. web, messenger etc.

Highlights

Vă recomandăm să creați povești care nu vor dispărea după 24 de ore. Astfel de povești se numesc veșnice sau de actualitate. În ele puteți plasa informații despre magazin, produse noi, condiții de livrare și alte date care vor fi mereu utile publicului. O parte a publicului le percepe ca fiind de navigare și se uită la ceea ce are magazinul de oferit.

Lista de verificare pentru completarea profilului dvs

Am alcătuit o listă de informații de care utilizatorii au nevoie pentru a fi interesați de profilul dvs. și pentru a lua o decizie de cumpărare. Dacă aveți deja o pagină de magazin pe Instagram, verificați dacă totul este suficient. Ar trebui să specificați:

  • orașul și țara în care se află magazinul;

  • prețul produsului și costul aproximativ al transportului;

  • principalele caracteristici ale produsului;

  • metodele de livrare și operatorii poștali;

  • formatele de plată;

  • condițiile de garanție și de returnare;

  • tabelul de mărimi și sfaturi privind alegerea produsului;

  • posibilitatea de a cumpăra produse la comandă și termenele de livrare;

  • informații suplimentare despre magazin, cum ar fi dacă este vorba de o producție proprie sau de un produs importat din străinătate.

Conținut pentru un magazin Instagram: publicații, stories, reels

Nu există un principiu universal pentru designul paginilor de Instagram: personalizați-vă brandul, transmiteți vizual valorile sale și beneficiile produselor. Conform ultimelor actualizări ale Instagram, dacă publicați conținut zilnic și creați povești pe parcursul zilei - profilul dvs. va fi promovat organic. Iar cu ajutorul instrumentului de bobine, veți putea să intrați în recomandări și să obțineți un reach mare la un public nou.

Elementele vizuale sunt una dintre principalele condiții pentru succesul unui magazin online pe Instagram. Ar trebui să aveți neapărat fotografii de înaltă calitate. Dacă furnizorul dvs. nu oferă fotografii ale produselor sau acestea lasă de dorit, atunci faceți-le. Puteți angaja un fotograf, un studio și, dacă este necesar, modele pentru a obține o imagine de top. De asemenea, puteți încerca să faceți fotografiile singuri.

Magazinul care face fotografii de calitate cu un stil coerent

Încercați să vă diversificați conținutul. Faceți recenzii video de produse, comparații, unboxing, filmări detaliate. Scrieți texte informative despre toate caracteristicile produsului. Descrierile de sub publicații trebuie să fie informative și să ofere utilizatorului informații complete despre oferta dvs. Apropo, prețul ar trebui, de asemenea, să fie scris imediat. În acest fel, veți putea argumenta costul în text.

Servicii de creare de conținut Instagram

  1. Canva. Versiunea gratuită vă permite să folosiți elemente descărcate, fonturi și fotografii licențiate. Program ideal pentru crearea de povești, bannere, highlight-uri. Există, de asemenea, destul de multe șabloane gata făcute.

  2. SNAPSEED. Un program cu un set mare de funcții pentru prelucrarea fotografiilor. Perfect pentru fotografii de subiect, filmări în aer liber etc.

  3. InShot. Un editor video unde puteți edita rapid un videoclip, adăuga filtre sau efecte, adăuga muzică, autocolante sau text.

După ce ți-ai creat și completat profilul, iar pagina ta are un conținut de calitate, este timpul pentru promovare. Fără aceasta, nu veți atrage suficienți utilizatori pe pagină și vă va afecta negativ vânzările, chiar dacă conținutul este cu adevărat interesant. Instrumentele de promovare în Instagram sunt împărțite în gratuite și plătite. Fiecare dintre ele poate aduce beneficii semnificative, dar pentru o mai mare eficiență este mai bine să le folosiți într-un mod integrat.

Instrumente gratuite pentru a vă promova magazinul online pe Instagram

Tags

Tags ajută utilizatorii să navigheze printre publicații, iar magazinul online însuși să publice postări în fluxurile utilizatorilor abonați la aceste hashtag-uri. Nu adăugați mai mult de 10 hashtag-uri în corpul principal al postării sau în comentarii.

Geotags

Geotags ajută la promovarea unui produs și, în același timp, arată unde îl puteți cumpăra. Geotagurile populare, cum ar fi «Moldova» sau «Chișinău», vor ajuta la prezentarea produsului călătorilor care caută fotografii ale unor locații. Acest tip de etichetă este deosebit de important de utilizat dacă aveți o locație offline în care oferiți servicii sau vindeți bunuri. De exemplu, geoetichetarea adresei cafenelei dvs. vă va ajuta să le arătați clienților toate fotografiile realizate la acea adresă.

Transmisiuni în direct colocalizate

Linkurile comune sunt un motiv excelent pentru a face schimb de abonați. Este un instrument de PR reciproc și o formă de promovare prin intermediul bloggerilor. Găsiți influenceri implicați în nișa dvs., găsiți un subiect și pregătiți un scenariu în avans.

Conținutul UGC

Conținutul generat de utilizator este conținutul creat de utilizatori pe cont propriu. Un exemplu tipic de conținut UGC este reprezentat de fotografiile abonaților cu produsele dumneavoastră. O astfel de postare vă face reclamă și, în același timp, acționează ca o mărturie. Utilizatorii văd clienți reali care sunt mulțumiți de produs, iar acest lucru le influențează decizia de a cumpăra.

Conținutul UGC vă permite să ajungeți la noi audiențe datorită nativității sale. În prezent, se află în plin avânt de popularitate pe piața internațională, așa că este un must-have pentru cei care doresc să își dezvolte profilul magazinului. Acest tip de conținut poate fi, de asemenea, un instrument plătit, în care oferiți un produs în condiții reciproc avantajoase unui redactor UGC, iar acesta generează o postare cu o mărturie sau o recenzie.

Reels

Reels sunt videoclipuri scurte de până la 30 de secunde care te vor duce în recomandări. Cel mai important este să urmăriți tendințele globale și să creați conținut original care să fie în concordanță cu tendințele populare. Acesta este un instrument foarte util pentru atragerea de abonați gratuiți.

Povești (stories)

Poveștile atrag mai multă atenție decât postările principale și vă permit să publicați mai multe fotografii și videoclipuri în același timp. Caracteristica principală a poveștilor este că acestea dispar la 24 de ore după ce sunt publicate. Poveștile pot fi folosite pentru a promova postările principale de profil, pentru a publica fotografii de produse în ele, pentru a realiza emisiuni online.

În povestiri puteți prezenta produsul în detaliu, puteți da exemple, comparații și puteți comunica cu utilizatorii. Multe magazine folosesc poveștile pentru a publica recenzii de la clienți mulțumiți.

Instrumente plătite pentru a vă promova magazinul pe Instagram

Publicitate targetată pe Instagram

Instrumentele de promovare plătite sunt o necesitate dacă doriți ca magazinul dvs. de pe Instagram să aibă succes. Rețeaua de socializare vă permite să afișați publicitate țintită și contextuală, ceea ce vă ajută să atrageți potențiali clienți.

Pregătiți materiale diferite pentru fiecare segment de public, și anume o imagine, un videoclip și un text. Sarcina dvs. este să obțineți un lead sau un mesaj de pe Instagram și să transformați conversia într-o achiziție. Pentru aceasta, ar trebui să aveți o pâlnie de vânzări configurată în CRM. Ar trebui să colectați informații detaliate care să depășească doar numărul total de cereri și vânzări. De exemplu, țineți evidența produselor care sunt cel mai des cumpărate, câte unități dintr-un anumit produs au fost vândute per campanie publicitară etc.

De ce este necesar acest lucru? Întotdeauna unele produse sunt cumpărate mai des, iar altele mai rar. Primele sunt locomotiva pentru vânzări și le folosim pentru a atrage atenția, pentru a atrage trafic din rețelele sociale. Să presupunem că există un produs care zace în stoc și nu se vinde în totalitate, dar trebuie vândut. Poate că motivul se datorează faptului că nu este suficient de promovat sau nu este promovat deloc. Fără analiză, este posibil să nu observați acest lucru.

Concursuri și tombole

Concursurile pot fi foarte diferite: cea mai bună recenzie, cea mai bună fotografie de produs, cea mai neobișnuită utilizare a unui produs. Pentru ca concursurile din Instagram să fie în beneficiul paginii dvs., trebuie să precizați în mod clar condițiile de participare la acestea. De exemplu, că puteți deveni participant doar după ce vă abonați la pagină.

Concursurile de pe Instagram sunt și mai ușoare, deoarece nu trebuie să evaluați participanții. Singura dvs. sarcină este să precizați termenii de participare și să găsiți o recompensă valoroasă pentru participanți, care să îi încurajeze să fie activi. Oferiți publicului dvs. ceva valoros în schimbul unei abonări, al unei mențiuni în comentariile prietenilor și al unei repostaje. Puteți adăuga că, cu cât mai mulți prieteni menționați în comentarii, cu atât cresc șansele de câștig.

Colaborarea cu liderii de opinie

Colaborările cu bloggeri populari ajută la răspândirea cuvântului despre produsul dvs. către mai multe persoane. Principalul lucru este să alegeți un blogger la care publicul dvs. țintă este abonat. Înainte de a începe colaborarea, este mai bine să verificați statisticile influencerului pentru a afla cum reacționează publicul la publicațiile comerciale. Înainte de a lansa o astfel de publicitate, este important să vă asigurați că există un stoc suficient de produs pe care bloggerul îl promovează. La urma urmei, noul public care vine de la el va dori același lucru pe care îl are bloggerul.

Concluzii

Instagram poate fi un canal eficient pentru promovarea magazinului dvs. online. Cu toate acestea, nu trebuie să vă așteptați la rezultate rapide. Abordarea ar trebui să fie cuprinzătoare: derulați publicitate, generați conținut util și stabiliți o comunicare cu abonații. Pentru a face acest lucru, puteți consulta un specialist care vă va spune care sunt punctele forte și punctele slabe. Și apoi, cu o înțelegere a pieței și cunoașterea publicului țintă, veți putea să vă atingeți obiectivele de afaceri dorite, folosind capacitățile platformei Instagram.

Lansați magazinul online
img
Testare gratuită 7 zile