Magazin online Actualizat: 16.07.2024

Cum să găsești un furnizor pentru un magazin online

Cum să găsiți un furnizor de bunuri pentru un magazin online | Lucrul cu bazele de date ale furnizorilor

Succesul unui magazin online depinde în mare măsură de găsirea unui furnizor de încredere. Alegerea furnizorului influențează posibilitatea vânzătorului de a stabili un preț competitiv și de a oferi clienților bunuri de calitate. Citiți articolul nostru pentru a afla totul despre găsirea furnizorilor pentru magazinul dumneavoastră online.

Conținutul articolului
  1. Unde să găsești furnizori pentru un magazin online
  2. Varietăți de furnizori și particularități de lucru cu aceștia
  3. Cum să comunicați cu furnizorii
  4. Să rezumăm

Găsirea unui furnizor pentru un magazin online este un moment extrem de important, de care depinde succesul afacerii. Dacă furnizorul nu este de încredere sau dacă produsele sunt de calitate slabă, acest lucru va avea un impact negativ asupra magazinului online și asupra loialității clienților. În acest articol vă vom spune unde să căutați furnizori, cum să comunicați cu aceștia și de ce merită să țineți cont de specificul afacerii dvs. atunci când alegeți un furnizor.

Unde să găsești furnizori pentru un magazin online

Google

O opțiune evidentă, dar eficientă. Google vă permite să găsiți furnizori în câteva clicuri. Țineți cont de faptul că nu toată lumea investește în promovarea site-ului web, așa că ar trebui să acordați atenție nu doar primei pagini a problemei. La începutul ieșirii pot fi intermediari care vând bunuri cu marja lor de profit. Pentru a căuta faceți cereri nu doar pe tipul "furnizor de pantofi Moldova", dar și "pantofi en-gros Moldova". În acest fel, veți mări gama de potențiali furnizori și veți avea de unde alege.

Cataloagele furnizorilor

Un director de furnizori este un portal de internet specializat unde furnizorii își postează ofertele. Acestea sunt adesea împărțite pe nișe, ceea ce facilitează găsirea furnizorului potrivit. Pentru a căuta directoare, introduceți în Google o interogare precum "lista furnizorilor din Moldova".

Exemple de astfel de cataloage în Moldova: md.kompass.com. Furnizorii occidentali au, de asemenea, portaluri similare, de exemplu esources.co.uk (Anglia) și 4wholesaleusa.com (SUA). Furnizorii asiatici pot fi căutați pe Alibaba, Aliexpress, etc.

Rețele sociale și mesageri

Facebook are comunități dedicate furnizării de bunuri pentru diferite nișe. În aceste grupuri, furnizorii își oferă serviciile, iar alți antreprenori își împărtășesc experiențele de cooperare cu aceștia. Puteți cere sfaturi de la membrii grupului și puteți obține sfaturi pentru a găsi un furnizor. De asemenea, unii furnizori au pagini de Instagram unde își oferă produsele.

Alternativ, puteți găsi furnizori în canalele tematice din mesageri precum Viber și Telegram. Uneori există chiar mai multă activitate în astfel de grupuri decât în rețelele sociale. Dezavantajul este că, în mesageri, comentariile la postări sunt de obicei dezactivate, astfel încât nu veți putea citi recenzii ale furnizorului.

Piețe

Dacă faceți o cerere de "en-gros" pe piețele de desfacere, o parte semnificativă a bunurilor din producție va fi de la furnizori. Pentru a denota astfel de oferte, antreprenorii scriu "en-gros" în denumirea bunurilor. Găsiți categoria dorită de bunuri și contactați vânzătorul pentru a clarifica detaliile cooperării. De exemplu, aflați de unde provin bunurile, în ce condiții sunt furnizate, etc.

Varietăți de furnizori și particularități de lucru cu aceștia

Producători de produse

Comercianții cu amănuntul preferă să lucreze cu producătorii, deoarece prețurile acestora sunt mai mici decât cele ale intermediarilor. Colaborarea cu producătorii locali este favorabilă datorită costurilor logistice mai mici, precum și a absenței problemelor de comunicare și de documentare pentru importul de bunuri.

Producătorii europeni se caracterizează prin produse de înaltă calitate și prin capacitatea de a furniza produse originale ale unor mărci cunoscute. Merită să cooperați cu ei dacă vindeți bunuri din categoria de preț mediu și ridicat, la care puteți obține o marjă de profit mare.

Producătorii asiatici au prețuri mici pentru produse, dar există adesea probleme cu calitatea mărfurilor. De asemenea, pot exista dificultăți de comunicare, deoarece nu toți furnizorii cunosc limba engleză, cu atât mai puțin ucraineană. Este important să vă asigurați că bunurile sunt importate în țară în mod legal și că documentația pentru acestea este în conformitate cu cerințele legislației ucrainene.

Revânzători

Revânzătorii sunt intermediari între furnizori și vânzători, deci au prețuri mai mari. Revânzătorii comercializează adesea cantități mici, spre deosebire de majoritatea producătorilor. De cele mai multe ori, aceștia depozitează bunurile în depozite din orașe sau la mică distanță de orașe, ceea ce reduce costurile logistice.

Importatori

Importatorii sunt intermediari profesioniști între vânzători și producătorii străini. Aceștia lucrează cu furnizori de încredere, se ocupă de negocieri, de întocmirea documentelor și de livrarea bunurilor în țară. Cooperarea cu importatorii simplifică munca vânzătorilor, dar aceștia primesc bunurile la un preț mai mare decât producătorii. Prin intermediul importatorilor este posibil să se furnizeze bunuri unice din străinătate, care nu sunt încă disponibile pe piața ucraineană.

Reprezentanți de vânzări

Reprezentanții de vânzări sunt persoane care reprezintă producătorii, importatorii sau distribuitorii și caută în mod independent clienți cărora să le ofere cooperare. Reprezentanții de vânzări merg ei înșiși la dumneavoastră și vă oferă bunuri de la furnizor. Aceștia lucrează de obicei cu vânzătorii offline, dar este posibil să primiți un telefon sau o scrisoare prin care să vi se ofere cooperare dacă vindeți online.

Angrosiști online

Furnizorul poate fi un alt magazin online care se ocupă de comerțul cu ridicata. Astfel de magazine au portaluri specializate B2B cu cataloage de produse, condiții de colaborare, liste de prețuri etc. Cu ajutorul site-ului, puteți comanda loturi de produse ca într-un magazin online obișnuit. În primele etape de lucru, discutați cu magazinul detaliile care vă interesează. Și apoi veți avea posibilitatea de a achiziționa bunuri prin intermediul site-ului chiar și fără participarea managerilor din partea furnizorului.

Pentru a găsi magazine online cu ridicata, faceți căutări pe Google, cum ar fi "cumpărați produse cosmetice cu ridicata". Printre acestea, este posibil să găsiți uneori magazine obișnuite de vânzare cu amănuntul. Poate că nu este nicio greșeală și magazinul chiar vinde produse în vrac — doar că nu a creat un portal B2B separat. Dar este important să verificați dacă este într-adevăr un furnizor și nu un revânzător obișnuit care revinde produse pe care el însuși le-a cumpărat de la un alt furnizor.

Dropshipping

Mulți furnizori pot oferi cooperare în cadrul sistemului de dropshipping. În acest caz, magazinul dumneavoastră va juca de fapt rolul de reprezentant al furnizorului și va promova produsele acestuia prin intermediul site-ului dumneavoastră. În acest caz, nu va trebui să cumpărați și să depozitați bunurile în depozitul dumneavoastră — va trebui doar să căutați clienți și să comunicați cu aceștia. Furnizorul va trimite bunurile direct clienților, iar dumneavoastră veți primi un procent din fiecare vânzare.

Cum să comunicați cu furnizorii

Am compilat o listă de informații pe care ar trebui să le aflați atunci când discutați cu furnizorii. Aceste informații vă vor ajuta să alegeți un partener.

  1. Dacă există certificate pentru produse. Acest lucru este deosebit de important pentru furnizorii străini. Lipsa documentelor oficiale pentru bunuri poate duce la probleme cu importul în țară.

  2. Care este cantitatea minimă de bunuri. Acest lucru determină dacă vă puteți permite achiziția și dacă aveți nevoie de acea cantitate de bunuri.

  3. Cum să primiți bunurile plătite. Poate fi auto-colectare, livrare prin poștă etc. Este necesar să vă asigurați că metoda de livrare propusă este potrivită pentru dumneavoastră.

  4. Dacă cooperarea este oficială. Semnarea contractelor și furnizarea de documente justificative influențează în mod direct posibilitatea de a vă exercita drepturile în cazul în care apar dificultăți.

  5. Cine se ocupă de cazurile de garanție. Clienții ar trebui să aibă posibilitatea de a returna sau de a repara un articol de calitate insuficientă. Dacă furnizorul nu se poate ocupa de cazurile de garanție, va trebui să vă ocupați dumneavoastră.

  6. Furnizorul oferă descrieri și fotografii ale produselor. Dropshipperii care nu lucrează direct cu mărfurile nu se pot lipsi de acestea. Aceștia trebuie să plaseze informații despre produs în magazinul online și, dacă nu le primesc de la furnizor, nu vor putea oferi clienților un serviciu decent.

  7. Este posibil să cumpărați un articol demonstrativ. Acest lucru este pentru a vă asigura de calitatea produselor. Dar, în orice caz, primul lot de bunuri nu ar trebui să fie prea mare, deoarece bunurile de demonstrație pot arăta mai bine decât bunurile principale.

Să rezumăm

Nu este ușor să găsești furnizori en-gros buni pentru magazinul tău online, așa că ar trebui să iei această sarcină foarte în serios. Atunci când alegeți un furnizor, ar trebui să țineți cont de specificul magazinului dvs. online, de competențele dvs. lingvistice și de alți factori. Acest lucru va determina în ce țară să căutați un furnizor. Mult noroc în căutarea dumneavoastră!

Lansați magazinul online
img
Testare gratuită 7 zile