Social media Actualizat: 24.04.2024

Algoritmi Instagram: cum să promovezi un magazin pe instagram

Algoritmi Instagram: cum să promovezi un magazin pe instagram

Lucrarea Instagram se bazează pe algoritmi care determină afișarea postărilor în feedul utilizatorului. Înțelegerea modului în care funcționează algoritmii vă va permite să vă promovați Instagram mai eficient. Citiți mai multe despre asta în articolul nostru.

Conținutul articolului
  1. Cum funcționează algoritmul Instagramului
  2. Ce influențează algoritmul
  3. Мituri despre algoritmul Instagramului
  4. Sfaturi pentru promovarea magazinului pe Instagram
  5. Concluzie

Instagram este una dintre cele mai populare rețele sociale ale timpurilor noastre, iar multe magazine online își creează acolo pagini pentru a le folosi ca mijloc de promovare. Cheia pentru o promovare eficientă stă în algoritmii Instagram, iar înțelegerea modului lor de funcționare poate contribui la obținerea succesului.

Cum funcționează algoritmul Instagramului

Scopul algoritmului Instagramului este să evalueze conținutul de la persoanele pe care utilizatorul le urmărește și să aleagă cel care se potrivește cel mai bine intereselor cititorului. Dacă urmăriți o mie de conturi, nu veți vedea o mie de postări de la acestea în feed-ul dvs. - algoritmul va filtra mare parte dintre ele și va lăsa doar cele mai interesante. Eliminând tot ce este inutil din feed, Instagram încearcă să mențină utilizatorul cât mai mult timp posibil, pentru a nu se plictisi.

Doar creatorii rețelei de socializare cunosc cu adevărat modul de funcționare al algoritmului, dar experiența utilizării Instagramului permite înțelegerea mecanismului măcar în linii mari. Pot fi identificate câteva etape principale prin care trec postările pe drumul către succes –– pentru a ajunge în recomandări. Este important să cunoașteți aceste aspecte pentru a înțelege cum să promovați magazinul de Instagram.

Evaluarea implicării

Postarea publicată este prezentată unei părți din urmăritorii și Instagram urmărește reacția lor, evaluând implicarea. Implicarea este suma de like-uri, comentarii, salvări și clicuri pe butonul «Distribuie», raportată la numărul de urmăritori. Dacă utilizatorii care văd postarea sunt activ implicați, Instagram consideră publicația relevantă și interesantă.

Evaluarea conținutului

Deși accentul principal în Instagram este pe conținutul vizual, algoritmul evaluează în continuare conținutul textual al publicațiilor. Platforma determină astfel tema, ceea ce este important în selectarea posturilor în funcție de interesele utilizatorilor.

Evaluarea profilului

Algoritmul evaluează importanța profilului care a făcut publicarea. Instagram analizează cât de des utilizatorii accesează profilul, îl menționează și interacționează cu el în diverse moduri –– cu cât mai des, cu atât mai bine pentru reputația contului.

Includerea în recomandări

Pe baza evaluării postării și a profilului, precum și a temei conținutului și a cuvintelor cheie, publicația poate fi inclusă în recomandări. Pentru promovarea profilului, acest lucru poate fi comparat cu câștigarea jackpot-ului.

Ce influențează algoritmul

Interesele utilizatorului

Interesele utilizatorului reprezintă principala referință în funcționarea algoritmului. Instagram încearcă să se alinieze cât mai mult acestora, de aceea studiază ce postări îi place utilizatorul, la cine este abonat și cu ce teme este interesat. Dacă profilul și conținutul dvs. sunt în concordanță cu interesele cititorului, acesta îl va vedea cât mai des posibil.

Relațiile cu utilizatorul

Instagram încearcă să afișeze nu doar conținut interesant, ci și postări de la profilurile care sunt importante pentru utilizator. Acestea pot fi familia sa, prietenii, cunoștințele sau doar conturile cărora le acordă o atenție deosebită. Potrivit dezvoltatorilor Instagram, rețeaua socială stabilește relațiile utilizatorului cu alte profiluri pe baza: like-urilor, contactelor în mesajele private, istoricului căutărilor, cunoștințelor din viața reală.

Timpul publicării

Înainte, fluxul Instagram era construit pe baza principiului cronologic, când postările erau afișate pe măsură ce erau publicate. Cu tranziția la algoritmul actual, totul s-a schimbat și factorul principal a devenit relevanța postării, nu proaspătătura acesteia. În același timp, Instagram urmărește când persoana intră în aplicație.

Dacă utilizatorul intră la ora 20:00, iar apoi la ora 7:00, algoritmul va verifica doar postările care au apărut între acele intervale de timp și le va aranja în funcție de interes. Toate celelalte publicații vor rămâne în același ordine.

Frecvența utilizării aplicației

Dacă utilizatorul deschide aplicația o dată pe zi, algoritmul va afișa o selecție a celor mai interesante postări din ziua respectivă, iar publicațiile vor fi filtrate și mai puternic. Însă, dacă utilizatorul intră frecvent în aplicație și petrece mult timp acolo, algoritmul va construi fluxul nu numai în funcție de relevanță, ci și de cronologie.

Abonamentele

Este un aspect evident, dar care merită menționat. Misiunea algoritmilor Instagram este de a oferi recomandări precise, care să fie interesante și utile utilizatorului. Și cea mai bună modalitate de a înțelege preferințele utilizatorului este să vezi pe cine urmărește. Prin urmare, utilizatorul va vedea mai degrabă conținut de la profiluri similare cu cele la care este abonat și, în consecință, va primi sugestii pentru a se abona la acestea.

Мituri despre algoritmul Instagramului

Fotografiile și videoclipurile sunt evaluate diferit

Fotografiile și videoclipurile sunt echivalente pentru platformă, așa că tipul de conținut pe care îl postați nu este important pentru algoritm. Totul se bazează pe interesele utilizatorului: dacă îi place un videoclip și interacționează mai bine cu el, va vedea mai des conținut video, iar dacă îi plac fotografiile, va vedea mai multe fotografii în feed.

Publicarea frecventă influențează funcționarea algoritmului

Instagram nu pedepsește, dar nici nu recompensează publicarea frecventă a postărilor. Dezvoltatorii rețelei sociale declară că încearcă să facă feed-ul diversificat, așa că dacă există prea multe postări și nu sunt relevante, acestea pur și simplu nu vor apărea în feed.

Profilurile de afaceri și cele personale sunt tratate diferit

În ochii algoritmului, toate profilurile sunt egale, deci profilurile de afaceri și cele personale sunt evaluate în mod similar.

Algoritmul încurajează pe cei care postează frecvent în stories

Singura modalitate de a câștiga încrederea algoritmului este să publicați conținut interesant și de calitate. Formatul în care este prezentat conținutul –– postări, stories sau live-uri –– nu afectează evaluarea conținutului de către platformă.

Sfaturi pentru promovarea magazinului pe Instagram

Am adunat o listă de sfaturi care vor face pagina magazinului dvs. online pe Instagram favorabilă algoritmilor rețelei de socializare. Majoritatea acestor sfaturi nu necesită investiții financiare, astfel încât să puteți promova profilul dvs. gratuit. Datorită acestor instrumente simple, veți ști cum să promovați magazinul pe Instagram.

Construiți relații cu urmăritorii

Crearea unui conținut bun și relevant este important, dar mai important este să obțineți loialitatea audienței dvs. Algoritmul Instagramului afișează 90% din conținutul de la prieteni și familie, dar acesta este doar un termen convențional pentru oamenii cu care utilizatorul interacționează constant - unul dintre aceste profile poate deveni un magazin online.

Pentru asta, comentați postările cititorilor dvs., răspundeți la comentarii la timp și implicați-i în conversație cu dvs. Treptat, veți intra în acea cerc de profile apropiate și utilizatorul va începe să vadă postările dvs. din ce în ce mai des.

Utilizați mesajele directe

Fraza «scris în DM» poate irita mulți utilizatori, dar magazinele online nu se pot sustrage de la aceasta, deoarece este una dintre cele mai simple modalități de a transforma conversația în mesaje directe. Conversațiile în DM sunt luate în considerare de algoritmul Instagramului și ajută la construirea relațiilor cu utilizatorii.

Încercați să creați conținut viral

Una dintre cele mai importante metrici pentru promovarea pe Instagram este implicarea utilizatorilor. Și cea mai bună modalitate de a obține rapid o implicare mare este să creați conținut viral, care să obțină imediat o acoperire mare, să acumuleze multe vizualizări, like-uri și comentarii. Este dificil să creați conținut viral și adesea acest lucru se întâmplă accidental. Cu toate acestea, puteți crește șansele de a face asta dacă urmăriți tendințele rețelei de socializare. Majoritatea trendurilor vin dinspre vest, deci monitorizați ce este popular acolo și încercați să adaptați acest conținut pentru publicul ucrainean.

Utilizați Reels

Reels sunt videoclipuri scurte informative și distractive. Mulți utilizatori Instagram își petrec cea mai mare parte a timpului în aplicație, uitându-se la aceste videoclipuri. Trebuie să profitați de asta, așa că fiți activi și creați în mod regulat astfel de conținut. Avantajul Reels constă în faptul că sunt videoclipuri scurte și de obicei informale. Prin urmare, nu este nevoie să aveți resurse semnificative pentru a le crea, ceea ce vă permite să promovați pagina Instagram fără a investi. În plus, utilizatorii distribuie activ aceste videoclipuri scurte, ceea ce permite autorului să-și mărească acoperirea. Dacă videoclipul este interesant și relevant, Instagram îl va recomanda și persoanelor care nu vă urmăresc.

Nu ștergeți și nu ascundeți postările

Pentru indicatorul de implicare, este importantă păstrarea postărilor în cont. Acestea sunt oarecum ca «semnele de carte» pentru utilizatorii rețelei de socializare. Uneori, administratorii de conturi arhivează postările care au fost promovate, pentru a păstra ordinea în profil și pentru a nu răspunde utilizatorilor că promoția nu mai este valabilă.

Este greșit să faceți asta: adesea, utilizatorii nu dau like-uri și nu se abonează, ci salvează postarea cu produsul și, după un timp, îl cumpără. Ascunderea unei postări înseamnă pierderea unui client. Este important să analizați statisticile postărilor după numărul de salvări și să nu ascundeți sau să ștergeți postările în care există cel puțin o salvare. Mai bine –– să editați textul.

Fii activ în comentarii

Interacțiunea cu urmăritorii este cheia formării unei audiențe loiale, care în cele din urmă va promova singură pagina dvs. Cele mai bune branduri pe social media nu se limitează la comunicarea oficială. Răspundeți la comentariile sub postările dvs., veniți sub postările altora, fii original. Toate acestea atrag atenția utilizatorilor și cei care vă văd pentru prima dată încep să viziteze profilul dvs.

Publicați în perioadele de activitate ale publicului dvs.

Aplicația Instagram colectează statistici despre publicul dvs., din care puteți afla perioadele de cea mai mare activitate a urmăritorilor. Timpul de publicare și frecvența utilizării aplicației sunt doi factori care influențează algoritmul rețelei de socializare. Alegând momentul potrivit pentru publicare, veți obține o implicare mai bună a publicului.

Când să publicați o postare, trebuie să decideți singuri, prin încercări și erori. Poate că este mai bine să faceți postări înainte de vârful de activitate sau în timpul acestuia. Încercând diferite variante, veți găsi cel mai eficient moment pentru dvs.

Alegeți cuvintele potrivite

Am menționat deja că Instagram evaluează conținutul postărilor și, pe baza acestuia, determină tematica postărilor. Tema postărilor trebuie să corespundă intereselor audienței. Dacă sunteți un magazin online de mobilier, scrieți despre scaune și canapele, dar nu faceți postări despre psihologie. Întregul profil ar trebui să fie dedicat unei singure teme, astfel încât algoritmul să vă înțeleagă mai ușor.

Colaborați cu bloggerii

Publicitatea cu bloggeri vă oferă acces la o audiență de mii de oameni. În plus, bloggerii sunt lideri de opinie, ale căror recomandări utilizatorii, de obicei, le încredințează. Colaborarea cu ei va adăuga notorietate magazinului, vă va ajuta să vă îmbunătățiți profilul și să atrageți noi clienți. O publicitate de succes cu bloggerii Instagramului vă poate ajuta să câștigați rapid o audiență pe Instagram, ceea ce va contribui la dezvoltarea ulterioară a dvs.

Nu folosiți metode neloiale de promovare

Promovarea unui profil de la zero este dificilă, așa că există tentația de a apela la metode neloiale de promovare. Creșterea artificială a numărului de abonați, like-uri și comentarii nu va ajuta la promovarea contului, ci doar va atrage sancțiuni din partea Instagramului. Algoritmul monitorizează creșterea anormală a acestor metrici și nerealizarea acestora nu va face profilul mai popular. Creșteți implicarea în mod natural.

Concluzie

Succesul promovării unui magazin pe Instagram depinde de abilitatea de a crea un conținut relevant, precum și de relațiile dvs. cu utilizatorii. Chiar dacă algoritmii se vor schimba în viitor, lucrul cu publicul va rămâne un factor cheie. Este important să vă amintiți că promovarea profilului pe Instagram nu se întâmplă peste noapte, deci trebuie să aveți răbdare. Dacă lucrați metodologic și calitativ cu pagina, conținutul, în timp, această muncă va fi cu siguranță recompensată.

Lansați magazinul online
img
Testare gratuită 7 zile