Sfaturi Publicat: 26.12.2024

Cum să efectuați corect promoții într-un magazin online: sfaturi și exemple

Cum să efectuați corect promoții într-un magazin online: sfaturi și exemple

Promoțiile atrag noi clienți și îi motivează să facă achiziții. În acest articol am explicat regulile promoțiilor și am colectat exemple de diferite oferte speciale.

Conținutul articolului
  1. Reguli pentru promoții
  2. Exemple de reduceri și promoții în magazinele online
  3. Concluzie

Introducerea de reduceri și promoții în magazinele online este unul dintre cele mai eficiente instrumente de marketing pentru a interesa publicul țintă și a crește rapid procentul vânzărilor. În articol avem în vedere modul de desfășurare a activităților de marketing cu instituirea de reduceri și promoții. De asemenea, am colectat idei de marketing pe care diferite magazine online le implementează pentru a atrage cât mai mulți clienți.

Reguli pentru promoții

Cunoașteți-vă publicul

Pentru ca o promoție să funcționeze, trebuie să înțelegeți cui se adresează. Trebuie să luați în considerare profilul clientului magazinului dvs. — vârstă, sex, locație, interese, obiceiuri de cumpărare etc. De asemenea, trebuie să vă bazați pe datele din Google Analytics și pe caracteristicile utilizatorilor care au răspuns cel mai bine la activitățile promoționale anterioare. Acest lucru vă va ajuta să alegeți mesaje mai precise pentru a comunica cu clienții dvs.

Luați în considerare specificul produselor dvs.

Tipul de produse va determina ce promoții vor funcționa cel mai bine. De exemplu, magazinele de bijuterii fac adesea reduceri la seturi de bijuterii, magazinele de îmbrăcăminte oferă coduri promoționale, iar magazinele de cosmetice oferă mici cadouri la cumpărare. Acest lucru nu înseamnă că nu ar trebui să folosiți alte promoții interesante pentru a atrage clienții în magazinul dvs. online, ci doar că anumite activități de marketing pot fi mai eficiente.

Utilizați ocaziile pentru promoții

Vânzările de anul trecut, sărbătorile de Anul Nou, Black Friday — toate acestea sunt ocazii pentru oferte speciale. În aceste perioade va trebui să concurați pentru atenția clienților, așa că este important să adoptați o abordare neconvențională, astfel încât să vă puteți distinge de concurenți. 

De exemplu, un magazin online moldovenesc de electronice și gadgeturi a proiectat o pagină de destinație într-un stil techno modern pentru vânzarea de Crăciun. Designul landing page-ului promoțional corespunde nișei și poziționării magazinului și arată neobișnuit și interesant.

Vânzare de Crăciun în magazinul online

Luați în considerare mărimea reducerilor

O reducere foarte mică nu devine adesea un factor convingător în achiziționarea unui produs. De exemplu, un magazin online a oferit utilizatorilor o reducere de 5% la plățile online. O astfel de promoție poate fi un bonus pentru cei care ar fi comandat oricum de la magazin, dar este puțin probabil să contribuie la atragerea de noi clienți și la creșterea semnificativă a vânzărilor.

Cum să setați reduceri într-un magazin online

De asemenea, în prezent, din ce în ce mai puțini utilizatori postează publicații despre tombole sau promoții pe paginile lor din rețelele sociale. Mai ales dacă recompensa nu este foarte substanțială. De exemplu, aproape că nu are sens să organizați o extragere pentru reduceri de 10-15% la prima achiziție, deoarece multe companii le oferă clienților, de exemplu, doar pentru înregistrarea pe site sau abonarea la magazin pe Instagram sau Facebook. 

Nici reducerile prea mari și cadourile scumpe nu sunt bune, deoarece pot aduce pierderi magazinului dvs. online. Excepție fac perioadele speciale, cum ar fi Black Friday. Mulți cumpărători amână adesea în mod deliberat achizițiile planificate în datele de Black Friday, deoarece știu că este o șansă de a economisi bani. De asemenea, magazinele pot beneficia de pe urma volumului de comenzi.

Atunci când formați o reducere, luați în considerare beneficiile atât ale cumpărătorilor, cât și ale afacerii dvs. Este important să aveți încă unele venituri din vânzarea de produse cu o reducere, dar în ceea ce privește valoarea ofertei — nu rămâneți în urma concurenților. Prezentarea creativă și interesantă a promoțiilor și reducerilor, luând în considerare portretul clientului, va ajuta la compensarea unui procent de reducere ușor mai mic decât în magazine similare și la obținerea unui răspuns din partea publicului țintă.

Pregătiți-vă pentru ca acțiunea să funcționeze

Asigurați-vă că articolele reduse sunt disponibile în cantități suficiente în depozit sau la furnizor și că puteți procesa rapid toate comenzile — confirmați, împachetați și livrați. Este posibil ca micile magazine online să nu fie pregătite pentru numărul de clienți pe care îl primesc după introducerea unei oferte speciale. Uneori, aceasta duce la faptul că unele comenzi trebuie anulate și, în consecință, pierd unii clienți. Pentru perioada campaniei în magazin nu a redus calitatea serviciilor, este recomandabil pentru această perioadă să atrageți lucrători suplimentari, să cumpărați mai multe materiale de ambalare și să distribuiți sarcinile.

Pregătiți separat site-ul magazinului online. Este important ca paginile web să se încarce rapid, să nu existe eșecuri și probleme tehnice cu o creștere bruscă a traficului, iar procesul de cumpărare să fie cât mai simplu posibil. Adăugați posibilitatea de a plasa o comandă cu un singur clic, fără a fi nevoie să vă înregistrați și să completați o mulțime de informații. Cu cât formularul este mai simplu — cu atât mai repede utilizatorul va finaliza comanda. În plus, testați elementele web cheie — navigarea, butoanele CTA, inserțiile interactive etc.

Promovați promoția

Dacă pregătiți o promoție, realizați un banner despre aceasta în magazinul online, în buletinele informative prin e-mail, în publicațiile din rețelele sociale. De asemenea, puteți utiliza Google Ads și publicitatea în rețelele sociale. Promoția nu va funcționa dacă nimeni nu știe despre ea.

Cel mai bine este să desfășurați o campanie publicitară într-un mod integrat în mai multe canale de vânzări în care sunteți prezent, cu preîncălzirea publicului. Mai întâi, anunțați promoția viitoare cu câteva zile înainte de lansare, reamintiți-le utilizatorilor despre aceasta direct în ziua lansării sau cu o zi înainte și avertizați-i cu privire la final. În campaniile publicitare dedicate promoțiilor și reducerilor, titlurile non-standard și chiar intrigante sunt relevante. În același timp, este important ca privind creativul, utilizatorul să înțeleagă imediat ce beneficii are oferta pentru el. 

Exemple de reduceri și promoții în magazinele online

Coduri promoționale

Codurile promoționale sunt una dintre cele mai populare opțiuni de reducere în comerțul electronic. Esența sa constă în faptul că, atunci când plasează o comandă, utilizatorul adaugă un cod generat de magazinul online și apoi primește un preț redus pentru produsul selectat. Codurile promoționale pot fi generale, adică oferite pentru anumite produse tuturor vizitatorilor site-ului, sau personale — trimise unui grup separat de cumpărători pe baza activităților lor anterioare în magazinul online. Pentru ca codurile promoționale să contribuie la creșterea vânzărilor, gândiți-vă bine la condițiile de aplicare a acestora. De exemplu, o perioadă limitată de valabilitate a codului promoțional stimulează publicul interesat să nu amâne “pentru mai târziu” ocazia de a economisi bani.

Coduri promoționale în magazinul online
Exemplu de acordare a unei reduceri prin cod promoțional tuturor vizitatorilor înregistrați ai magazinului online

O regulă importantă atunci când efectuați astfel de promoții este că combinația introdusă trebuie să funcționeze. Dacă reducerile promise nu sunt valabile, aceasta va afecta negativ reputația magazinului dvs. Există servicii speciale pentru crearea codurilor unice, dar clienții Cartum nu trebuie neapărat să le utilizeze. Cartum oferă posibilitatea de a genera coduri promoționale, care pot fi personalizate în panoul de administrare.

Cadouri

Cadourile pentru produse sunt o modalitate eficientă de a le crește valoarea pentru clienți. Cele mai populare tipuri de astfel de promoții sunt:

  • “1+1=3” sau, la achiziționarea a două produse dintr-o anumită categorie sau marcă, al treilea este gratuit;

  • un cadou suplimentar la produsul principal, de exemplu, un pieptene  pentru păr oferit în cadou la achiziția unui șampon;

  • recompensă financiară — acumularea unei sume fixe de bani bonus pe care clientul o poate folosi pentru toate produsele sau pentru anumite articole din magazinul online.

Astfel de promoții vă permit să interesați chiar și utilizatorii sceptici care nu prea au încredere în reduceri. Cu toate acestea, cadoul trebuie să fie cu adevărat util pentru cumpărător. De exemplu, nu oferiți parfumurilor scumpe mostre gratuit. Acestea pot fi adăugate la comandă doar ca un compliment, indiferent dacă promoția este valabilă sau nu. Dar o frază de genul: “Când cumpărați apă de toaletă — gel de duș parfumat cadou” — conține deja mai multă valoare pentru clienți. 

Înainte de a desfășura activități de marketing, analizați dacă cadourile vor fi suficiente în cazul unui interes ridicat. La urma urmei, dacă trebuie să înlocuiți produsele oferite cu alternative, este posibil ca clienții să fie dezamăgiți și unele comenzi să fie anulate.

Promoții cu cadouri în magazinul online
Un exemplu de promoție cu un articol cadou actual într-un magazin online de cosmetice

Tombola

Posibilitatea de a câștiga ceva trezește entuziasmul multor utilizatori și îi stimulează să facă achiziții spontane, iar magazinul online poate atrage în acest fel noi clienți, poate crește verificarea medie și poate crește procentul vânzărilor. Principalul lucru este să analizați cu atenție condițiile extragerii și fondul de premiere. Regulile de participare ar trebui să fie simple și cât mai clare posibil, iar cadourile ar trebui să corespundă eforturilor și costurilor cumpărătorilor. Cel mai bine este dacă premiile sunt legate de nișa dvs. De exemplu, un magazin online de cosmetice poate oferi instrumente profesionale pentru coafarea părului — uscător de păr, aparat de îndreptat părul, styler. Pentru cei care nu sunt pe lista câștigătorilor, oferiți un premiu de consolare — puncte bonus suplimentare sau o reducere la următoarea achiziție. În acest fel veți crește loialitatea participanților și îi veți încuraja să mai cumpere ceva din magazinul dvs.

Organizarea de tombole pentru atragerea clienților
Un exemplu de cadou pe rețelele sociale de la un magazin online de cosmetice

Seturi “Mai ieftin împreună”

Una dintre cele mai ușor de implementat oferte speciale, care poate fi prezentă în magazinul online în mod permanent. De obicei, astfel de pachete sunt afișate în fișa produsului. La produsul care este vizualizat de utilizator, se oferă produsul care îl completează și care poate fi util cumpărătorului. Atunci când cumpărați două articole deodată, se oferă o reducere. Pachetele de produse nu vor ajuta la creșterea semnificativă a vânzărilor, dar este una dintre cele mai simple și în același timp eficiente metode de creștere a cecului mediu al unui magazin online.

Vânzări sezoniere 

Mulți cumpărători așteaptă reducerile anuale și se pregătesc pentru ele — își formează un buget pentru cumpărături, fac o listă cu bunurile pe care ar dori să le cumpere. În mod tradițional, cele mai mari vânzări au loc la sfârșitul anului — Black Friday și oferte speciale pentru sărbătorile de Crăciun și Anul Nou. Magazinul online pentru o perioadă scurtă de timp poate crește vânzările de mai multe ori, poate vinde produse nelichide și poate extinde baza de clienți. Planificați activitățile în avans — cu una sau două luni înainte de începerea reducerilor. Pregătirea ar trebui să fie cuprinzătoare. 

  1. Creați o pagină de destinație separată, în care descrieți detaliile vânzării — date, mărimea reducerilor, condițiile de cumpărare. De asemenea, puteți prezenta imediat o selecție de produse care vor fi reduse. Atunci când dezvoltați oferte promotionale, îndrăzniți să fiți creativi și nu vă fie teamă să vă îndepărtați de prezentarea standard a informațiilor.

  2. Gândiți-vă la termeni și condiții clare și oneste. Dacă nu puteți oferi cu adevărat clienților reduceri de 70-80%, nu ar trebui să scrieți despre ele. Este mai bine să specificați un procent mai mic, dar real al avantajului.

  3. Anunțați evenimentul în avans în buletinele de e-mail, rețelele sociale. 

  4. Reamintiți publicului dvs. despre reduceri în diferite canale, dar nu fiți prea intruziv. De exemplu, prezentarea nativă funcționează bine - publicații simulate tematice în rețelele sociale sau colecții cu idei de cadouri în buletinele de e-mail, care pot fi achiziționate în magazinul dvs. la un preț redus.

  5. Pentru a obține mai multe comenzi, nu vă limitați la o singură zi de reduceri. Perioada minimă pentru reducerile de Black Friday este de vineri până luni, care este considerată Cyber Monday. Promoțiile de Anul Nou sunt de obicei oferite clienților timp de cel puțin două săptămâni și încep cel târziu la jumătatea lunii decembrie.

Vânzări sezoniere în magazinul online
Exemplu de pagină de destinație pentru vânzarea de Anul Nou cu idei de cadouri

Unele magazine online oferă reduceri timp de aproape două luni, cu o scurtă pauză de la începutul lui noiembrie până la sfârșitul lui decembrie. Dacă să desfășurați o astfel de campanie la scară largă depinde de capacitățile dvs. Analizați-vă cu atenție resursele, bugetul și beneficiile potențiale. La urma urmei, cheia pentru vânzări eficiente este un echilibru între economiile pentru client și profitul pentru afacere. Regulile esențiale pentru campaniile de Black Friday și Revelion se aplică și altor date de vânzare.

Concluzie

Pentru ca promoțiile să aibă efectul scontat, acestea trebuie utilizate în mod conștient. Analizați-vă publicul țintă, gândiți-vă la promovare, folosiți ocaziile pentru lansarea promoțiilor. Studiați campaniile de marketing ale altor mărci și inspirați-vă din idei interesante. Folosiți sfaturile și exemplele din articolul nostru pentru a profita la maximum de promoții și vânzări. 

Lansați magazinul online
img
Testare gratuită 7 zile