Sfaturi Actualizat: 08.02.2024

Cum să crești traficul magazinului tău online: 6 metode eficiente

Cum să crești traficul în magazinul tău online: 6 moduri de a face acest lucru

Vânzările depind în mod direct de trafic, așa că un magazin online trebuie să lucreze la creșterea acestuia. Citiți ce trebuie să faceți pentru asta în articolul nostru.

Conținutul articolului
  1. Promovarea SEO
  2. Publicitatea contextuală
  3. Publicitate țintită
  4. Social media
  5. YouTube
  6. Marketing de recomandare
  7. Concluzie

Pentru funcționarea cu succes a unui magazin online, vânzătorul trebuie să se străduiască să crească numărul de vizitatori ai site-ului. În acest articol, am adunat șase moduri de a vă ajuta să creșteți traficul către magazinul dvs. online.

Promovarea SEO

Promovarea SEO ajută la creșterea poziției unui site web în rezultatele motoarelor de căutare, crescând astfel probabilitatea ca un utilizator să facă clic pe un link. Potrivit Sistrix, prima poziție în problemă obține 28,5% din click-uri, în timp ce următoarele două poziții obțin câte 15,7% și 11% fiecare. Toate celelalte poziții primesc o atenție semnificativ mai mică. Doar 0,63% dintre utilizatori dau clic pe rezultatele de pe a doua pagină a motorului de căutare. Prin urmare, dacă site-ul dvs. nu se află în partea de sus a rezultatului, sau cel puțin pe prima pagină, pierdeți un număr semnificativ de vizite.

Cum se modifică CTR în funcție de poziția în rezultatele căutării

Doi factori sunt importanți pentru o promovare SEO eficientă: pregătirea tehnică a site-ului pentru promovare și abilitățile unui specialist SEO. Site-urile Cartum sunt proiectate ținând cont de recomandările motoarelor de căutare și ale agențiilor de marketing, astfel încât utilizatorii pot începe promovarea SEO fără a suporta costuri suplimentare pentru auditul și optimizarea site-ului.

Este dificil să faci promovarea SEO pe cont propriu, deoarece trebuie să înțelegi analiza, algoritmii și multe alte lucruri. Pentru o promovare de calitate este mai bine să contactați specialiști. De obicei, costul serviciilor acestora începe de la 3000 de lei pe lună.

Avantaje:

  • O sursă stabilă de trafic;

  • oferă un efect pe termen lung;

  • în procesul de promovare, pe site apare conținut util, se îmbunătățește utilizabilitatea și viteza de încărcare;

  • după activitatea de bază, costul promovării este redus simțitor.

Dezavantaje:

  • dificil de implementat fără implicarea specialiștilor;

  • concurență serioasă în emitere;

  • rezultatul este vizibil doar în câteva luni de la începerea lucrărilor.

Publicitatea contextuală

Publicitatea contextuală constă în afișarea de reclame utilizatorilor pentru căutări relevante. Magazinul obține o audiență călduță de clienți, deoarece utilizatorii văd reclame pentru produsele pe care le căutau. Cel mai comun instrument pentru crearea unor astfel de reclame este Google Ads. Google vă permite să afișați anunțuri nu numai în rezultatele căutărilor, ci și pe site-urile partenere, ceea ce crește audiența.

Anunțurile contextuale sunt afișate mai întâi în ieșire

Vă puteți da seama cum să vă configurați singur publicitatea contextuală, dar eficiența unei astfel de promovări poate să nu fie mare. Pentru început, este mai bine să vă adresați agențiilor de marketing care organizează afișarea de reclame. Costul serviciilor specialiștilor PPC începe de la 2000 de lei. Acesta este prețul minim, care prevede lansarea și întreținerea unei singur campanii publicitare timp de o lună. Odată ce ați învățat metodele de lucru ale specialiștilor, le veți putea aplica pe cont propriu.

Avantaje:

  • atrage un public cald;

  • funcționează pe interogări relevante;

  • dă rezultate relativ rapide;

  • mecanism clar de lucru.

Dezavantaje:

  • concurență ridicată;

  • costuri de publicitate constante;

  • există riscul irosirii bugetului în cazul unei configurări incorecte.

Publicitate țintită

Publicitatea țintită este o modalitate de a afișa reclame unui anumit public de persoane. Atunci când configurați o reclamă, puteți seta caracteristicile utilizatorilor care vor vedea reclama: vârstă, sex, interese, locație etc. În acest fel, va vedea anunțul doar publicul țintă, care poate fi interesat de produse. Publicitatea targetată este afișată în rețelele sociale Facebook, Instagram, TikTok și altele. Ca pagină de destinație pentru trecerea de la anunț puteți specifica un profil într-o rețea socială, o pagină de destinație sau orice pagină web a site-ului dvs. Pentru a crește traficul magazinului dvs. online, puteți să depășiți publicul obișnuit și să testați noi grupuri de clienți prin modificarea setărilor de targetare.

Publicitatea țintită deschide accesul la utilizarea retargeting-ului. Retargeting-ul constă în afișarea de reclame utilizatorilor care au vizitat deja site-ul dvs. web. De exemplu, un client s-a uitat la hoovere pe site-ul dvs. web și apoi a văzut o reclamă cu acestea în feed-ul său de pe Facebook. Pentru a rula retargeting, trebuie să colectați informații despre clienți cu ajutorul Facebook Pixel. Pe baza datelor colectate, Facebook poate crea, de asemenea, audiențe similare (Look-alike audiences) pentru a afișa reclame pe rețeaua socială.

Publicitatea targetată este configurată de aceiași specialiști ca și publicitatea contextuală, astfel încât costul serviciilor lor este aproximativ același.

Avantaje:

  • este țintit;

  • vă permite să «prindeți din urmă» vizitatorii site-ului;

  • instrumentul funcționează în Facebook, Instagram și alte rețele sociale.

Dezavantaje:

  • din cauza unor erori în configurarea targetizării, anunțul poate fi văzut de un public rece;

  • pentru a lansa un anunț este nevoie de o pregătire minuțioasă și de o bună înțelegere a publicului;

  • este nevoie de timp pentru a aduna informații despre public.

Social media

Adesea, vânzătorii dezvoltă simultan un site web și o pagină de magazin online pe Instagram sau pe o altă rețea socială. Datorită numeroaselor mecanisme de promovare diferite, un magazin poate aduna un public numeros pe pagina sa de socializare. Vânzătorii își publică acolo sortimentul și îl promovează, iar clienții merg pe site pentru a cumpăra.

Celebrul magazin Bigshop își dezvoltă brandul prin Instagram

Cele mai populare rețele de socializare pentru înființarea unui magazin sunt Instagram și Facebook. În acestea vă puteți promova pagina cu ajutorul publicității țintită, precum și a unor instrumente non-standard, cum ar fi extragerile cu premii. Nu trebuie să angajați pe cineva care să vă administreze pagina de socializare. Puteți învăța cum să o faceți singur cu ajutorul informațiilor open-source.

Avantaje:

  • vă oferă acces la un public larg de persoane;

  • nu este necesar să angajați specialiști externi;

  • popularizează magazinul online.

Dezavantaje:

  • dezvoltarea poate dura mai multe luni;

  • întreținerea paginii necesită mult timp;

  • este nevoie de conținut suplimentar.

YouTube

YouTube este cel mai popular site de găzduire video din lume, cu o audiență de aproape 2,5 miliarde de utilizatori activi. Formatul conținutului video este destul de potrivit pentru un magazin online. Un vânzător poate face recenzii și instrucțiuni video despre produse, poate vorbi despre noutățile din industrie sau pur și simplu poate vorbi despre afacere. Videoclipurile vor fi găsite de persoanele care inițial nu știu despre magazinul online și vor merge pe site pentru a afla mai multe despre acesta.

Magazinul online din Moldova Darwin creează recenzii de produse

Pentru a crea conținut de calitate pe YouTube, aveți nevoie de echipamente profesionale și de o echipă de filmare. Dacă, de exemplu, stăpâniți editarea și filmarea, vă puteți descurca să creați videoclipuri pe cont propriu. Dar trebuie să cheltuiți mulți bani pe echipament. Este puțin probabil ca videoclipurile de calitate slabă să obțină multe vizualizări. Indiferent cât de interesant este conținutul, fără o imagine și un sunet bune, nu va fi urmărit.

Avantaje:

  • Stimulează crearea de conținut interesant;

  • vă permite să ajungeți la noi audiențe de clienți;

  • dezvoltă marca magazinului.

Dezavantaje:

  • Nu are un efect rapid;

  • crearea de videoclipuri necesită mult timp;

  • costuri de echipament.

Marketing de recomandare

Marketingul de recomandare este o modalitate de atragere de noi clienți prin recomandări din partea clienților existenți. Pentru a utiliza marketingul de recomandare, un magazin online trebuie să încurajeze cuvântul din gură în gură. Magazinul ar trebui să lanseze un program de loialitate care să permită clienților să primească o recompensă pentru recomandarea clienților. Recompensa îi va încuraja clienții să vorbească mai mult despre magazin printre cunoscuții lor, ceea ce va crește și mai mult traficul pe site-ul web.

Pentru ca marketingul de recomandare să funcționeze, un magazin trebuie să ofere servicii de calitate pentru clienți. Oamenii nu vor recomanda un magazin cu probleme cunoscuților lor, pentru a nu le strica reputația. De asemenea, este important să se ocupe de o recompensă decentă pentru clienții invitați. Acesta poate fi un bonus în bani, o reducere suplimentară, transport gratuit la 2-3 achiziții viitoare etc. Recompensele pot fi oferite nu numai clientului existent, ci și clientului invitat pentru a-l face să se simtă imediat în largul său.

Avantaje:

  • nu necesită costuri suplimentare;

  • funcționează într-un mod pasiv;

  • se implementează rapid;

  • recomandările personale funcționează mai bine decât publicitatea convențională.

Dezavantaje:

  • Nu va asigura un aflux masiv de clienți;

  • trebuie să aveți o audiență de clienți fideli pentru a-l lansa.

Concluzie

Fiecare vânzător ar trebui să-și amintească faptul că nu este suficient să creeze un magazin online pentru vânzări, trebuie să caute în mod constant noi clienți. Utilizați modalitățile recomandate pentru a crește traficul pe site-ul dvs. Combinați mai multe instrumente în același timp pentru cel mai bun efect.

Lansați magazinul online
img
Testare gratuită 7 zile