Magazin online Actualizat: 18.01.2024

Care este cel mai bun lucru care se va vinde online în 2024

Ce este profitabil să vinzi pe Internet — cum să alegi o nișă pentru un magazin online

Selectarea unei nișe este unul dintre primii pași cheie în deschiderea unui magazin online. În acest articol vă spunem de ce este important să acordați atenție acestui aspect și de ce trebuie să țineți cont atunci când alegeți o nișă pentru comerțul online. De asemenea, am întocmit o listă de produse care sunt cele mai bune pentru a intra pe piață în acest moment.

Conținutul articolului
  1. Top 10 produse populare pentru magazinul online
  2. De ce ar trebui să fiți clar cu privire la nișa dvs.
  3. Ce caracteristici ale bunurilor sunt importante de luat în considerare
  4. Concluzie

Sfera comerțului online în Moldova se dezvoltă rapid. Până la sfârșitul anului 2023, aproximativ 70% din cetățenii țării sunt prezenți în mediul online. Dintre aceștia, aproximativ o treime fac achiziții online. Ponderea acestora din urmă este în creștere, ceea ce indică perspective bune pentru cei care intenționează să înceapă o afacere de comerț electronic. Cu toate acestea, înainte de a vă deschide un magazin online, este important să vă decideți asupra unei nișe. Acest pas va indica viitorul afacerii dumneavoastră: profituri posibile, nivelul de creștere, extinderea sortimentului etc.

În articol vă spunem la ce ar trebui să acordați atenție atunci când alegeți o nișă pentru un magazin online și împărtășim o selecție de produse care sunt profitabile pentru a vinde online.

Top 10 produse populare pentru magazinul online

Am analizat date de pe mai multe site-uri locale și de pe Google Trends și am întocmit o listă cu cele mai bune produse pentru lansarea unei afaceri în acest an.

  1. Mobilier. Industria mobilei din Moldova este bine dezvoltată. Produsele de producție locală sunt exportate în multe țări ale lumii. În același timp, canapelele, mesele, scaunele, paturile, dulapurile fabricate în Moldova sunt populare nu doar în străinătate, ci și printre localnici. Moldovenii sunt interesați în mod activ de acest grup de bunuri pe tot parcursul anului.

  1. Produse de îngrijire a casei și a îmbrăcămintei. Această nișă este populară în rândul moldovenilor de mai mulți ani. Cel mai des utilizatorii de internet caută fiare de călcat. Există, de asemenea, o cerere stabilă ridicată pentru aspiratoare.

  2. Telefoane mobile. Interesul pentru acestea este întotdeauna ridicat, deoarece este unul dintre cele mai necesare lucruri. În plus, sunt solicitate smartphone-uri din diferite segmente de preț. Utilizatorii de internet caută adesea atât modele noi de iPhone și Samsung Galaxy S, cât și telefoane mobile mai economice, precum cele de la mărcile Xiaomi sau Vivo.

  3. Accesorii pentru smartphone. O altă categorie de bunuri de top. Dintre toate accesoriile, căștile și husele sunt cele mai solicitate.

  4. Bijuterii. Popularitatea bijuteriilor nu a scăzut de mult timp. Moldovenii sunt cel mai mult interesați de inele și cercei, indiferent de anotimp. Cererea pentru aceste tipuri de bijuterii este la fel de mare în lunile de vară și în decembrie, înainte de sărbătorile de Anul Nou.

  1. Console de jocuri. Cele mai populare din această categorie sunt consolele de jocuri Xbox. Puțin mai puțin solicitate, dar totuși în trend — PlayStation 4. Dar a cincea generație de console, potrivit Google Trends, are un interes scăzut. Este căutată în mod activ doar în timpul sărbătorilor de Anul Nou, în decembrie și ianuarie.

  2. Laptopuri și calculatoare. Aceste bunuri sunt esențiale pentru muncă și studiu, așa că nu este surprinzător faptul că sunt solicitate pe tot parcursul anului. De asemenea, printre cererile populare ale moldovenilor se numără și routerele.

  3. Parfum. Deși parfumul nu are cei mai mari indicatori în Google Trends, de la sfârșitul anului 2020 se menține un interes stabil pentru acesta în rândul cumpărătorilor moldoveni. Această categorie de bunuri este cel mai des căutată de locuitorii din Chișinău, Orhei și Rezina.

  1. Cosmetice. Produsele de îngrijire pot fi clasificate ca produse de larg consum care vor fi cumpărate în orice condiții. Cererile populare includ nu numai șampon, săpun, pastă de dinți și alte produse de uz zilnic. Cosmeticele decorative, cum ar fi rimelul, pudra și corectorul, sunt, de asemenea, foarte solicitate.

  2. Aparate mici pentru bucătărie. Această nișă este una dintre cele mai stabile. Bunurile care facilitează gătitul sunt în trend de mai bine de cinci ani. Utilizatorii de internet sunt cel mai mult interesați de cuptoare cu microunde, multicookers și grătare.

Dinamica cererii de cuptoare cu microunde pe o perioadă de cinci ani

Am ales nu doar produsele în trend, ci și pe cele care prezintă un interes constant pentru utilizatori pe o perioadă lungă de timp. Cu toate acestea, piața este în continuă schimbare, iar tendințele trebuie monitorizate în mod constant. De exemplu, încărcătoarele portabile au fost populare în 2021, dar acum interesul pentru ele este destul de scăzut. Studiați cu atenție nișa pe care ați ales-o și analizați dinamica cererii pentru produsele pe care urmează să le vindeți.

De ce ar trebui să fiți clar cu privire la nișa dvs.

Cea mai importantă valoare a oricărei afaceri este publicul său țintă. Alegerea nișei potrivite și concentrarea pe dezvoltarea acelui domeniu este cea care va asigura încrederea clienților dumneavoastră și vă va ajuta să vă extindeți cu succes în viitor.

De exemplu, aveți un magazin echipament fotografic de film: aparate foto rare, obiective rare și cutii de epocă pentru obiective, echipamente de dezvoltare etc. Dar într-o zi vă decideți să vindeți echipamente digitale pentru a atrage un public mai larg și pentru a crește cecul mediu. Aveți șanse să reușiți. Să analizăm o astfel de strategie mai în detaliu.

Dacă înainte aveați un magazin de atmosferă cu rarități de film, acesta își va pierde treptat farmecul odată ce adăugați DSLR-uri obișnuite la gama dumneavoastră. Atunci când există sentimentul că magazinul dvs. devine preferat și special, asigurați-vă că luați în considerare publicul dvs. atunci când vă extindeți. Nu  combinați fotografii profesioniști pe «digital» și persoanele care încearcă să reînvie fotografia pe film. Aceștia din urmă pur și simplu nu se vor mai întoarce la dvs. în timp.

O strategie de succes în această direcție este de a deveni un vânzător de top într-o nișă îngustă. Lucrați la sortimentul dvs., faceți-l mai interesant și de o calitate mai bună și direcționați-vă publicitatea către cei care sunt interesați de acest domeniu special al fotografiei. Treptat, marca dvs. va fi asociată cu filmul, veți fi recomandat cunoscuților ca un magazin specializat profesionist.

Acest lucru nu este valabil pentru orice nișă. Dacă vindeți haine, o strategie de a vă concentra doar pe blugi nu va funcționa bine. Dacă publicului dvs. îi place calitatea mărfii, va dori să se îmbrace complet de la dvs. Atunci, extinderea gamei de produse va fi utilă. Cercetați-vă clienții și nișa — acest lucru vă va ajuta să vă dezvoltați afacerea în mod corect.

Ce caracteristici ale bunurilor sunt importante de luat în considerare

Atunci când alegeți un grup de produse pentru magazinul dumneavoastră, acordați-vă timp de gândire. Este important să luați în considerare atât interesul dvs. personal, cât și indicatorii de piață, cum ar fi marja și cererea de produse. Iată câteva trucuri utile pentru cei care își vor începe propriul magazin online în 2024.

  1. Cross-Sell. De exemplu, vindeți smartphone-uri. Atunci când clientul adaugă un produs în coșul său, i se oferă o husă suplimentară, un geam de protecție sau un cablu. Vânzarea încrucișată este o modalitate bună de a crește cecul mediu. Pentru proprietarul unui nou gadget, astfel de lucruri mici sunt relevante, va fi convenabil pentru el să le comande imediat în același loc, fără eforturi suplimentare.

  2. Un public cu pasiune. De exemplu, proprietarii de animale domestice pot cheltui mult mai mult pentru animalul lor domestic decât pentru ei înșiși. Astfel de clienți vor cumpăra întotdeauna mâncare, bunătăți, jucării interesante, lese și accesorii pentru a face viața patrupedelor lor mai confortabilă. Iar dumneavoastră veți fi mereu acolo pentru a le oferi bunurile de care au nevoie.

  3. Produse care sunt greu de găsit la nivel local. Atunci când aveți un magazin online de mașini de cafea, nu are sens să începeți să vindeți cafea. Clienții dvs. o vor căuta într-o cafenea din apropierea casei lor, unde pot mirosi boabele sau chiar gusta băutura pregătită și pot compara diferite soiuri. Dar nu este atât de ușor să găsiți un aparat de cafea cu gheizer pentru o plită cu inducție în magazinele locale, așa că un astfel de produs va fi mai probabil să fie găsit online.

  4. Preț redus. La început, este mai bine să nu vă concentrați pe produse scumpe, deoarece acestea necesită o investiție semnificativă. Acest lucru este riscant, mai ales dacă nu dispuneți de mult capital de pornire și de experiență. Dacă aveți de gând să vindeți laptopuri, este mai bine să începeți prin a alege modele optime și bugetare pentru magazinul dvs. Este o idee bună să le oferiți clienților posibilitatea de creditare sau de plată în rate. 

Concluzie

Acum aveți o listă aproximativă de posibile categorii pentru viitoarea dumneavoastră afacere. Alegerea produselor pentru un magazin online trebuie să țină cont de mai mulți factori: preț, cerere, marjă, audiență etc. Vă sfătuim să nu vă grăbiți și să cercetați mai întâi cu atenție nișa care vă interesează. Imaginați-vă clientul dumneavoastră, studiați traseul acestuia de la nevoie la cumpărare și țineți cont de tendințele pieței. Când vă decideți asupra unui grup de produse, puteți începe să lucrați la crearea unui site web convenabil și fiabil pentru magazinul online.

Lansați magazinul online
img
Testare gratuită 7 zile