Magazin online Publicat: 27.02.2024

O prezentare generală a principalelor canale de vânzare în 2024

O prezentare generală a principalelor canale de vânzare în 2024

Ce canale de vânzare sunt cele mai bune pentru magazinele online? Am compilat pentru dvs. principalele canale de vânzare care vor fi eficiente în 2024.

Conținutul articolului
  1. Site propriu
  2. Vânzări B2B
  3. Distribuitor
  4. Piețe
  5. Magazin pe Facebook
  6. Magazin pe Instagram
  7. Publicitatea contextuală
  8. Publicitate orientată
  9. Marketing prin telefon
  10. Concluzie

 

Canalele de vânzări sunt modalitățile de vânzare a produselor pe care le folosește un vânzător. În timp ce afacerile offline au o listă limitată de astfel de canale, afacerile online sunt diferite. Magazinele online pot utiliza simultan mai multe canale de vânzare și pot profita de pe urma fiecăruia dintre ele.

În acest articol am adunat primele 9 cele mai bune canale de vânzare de pe internet. Veți afla despre caracteristicile și avantajele acestora. Rețineți că canalele sunt aranjate într-o ordine arbitrară și nu sunt clasificate în funcție de eficiență. Fiecare dintre canale poate aduce beneficii proprietarului unui magazin online dacă este utilizat corect.

Site propriu

Un site web propriu este cheia care vă deschide accesul la alte canale de vânzare. Având un magazin online cu un site web separat, un antreprenor obține un spațiu de manevră nelimitat. De exemplu, produsele de pe site pot fi încărcate pe alte site-uri și pot fi promovate prin orice metode disponibile pe internet. De fapt, site-ul servește ca un centru de gestionare a vânzărilor pe internet. Toate procesele vor fi centralizate într-un singur loc, ceea ce va îmbunătăți calitatea muncii.

În același timp, proprietarul magazinului nu va fi limitat de cadrul unui singur canal de vânzări sau al câtorva și va depinde în totalitate de acestea. Un site web separat va permite afacerii să își dezvolte propriul brand, care va atrage clienții chiar dacă unele canale de vânzare nu mai funcționează. Datorită site-ului web, magazinul va avea o identitate, iar clienții îl vor putea găsi întotdeauna.

Vânzări B2B

Vânzările B2B sunt un model de vânzări angro în care un magazin își vinde produsele în cantități mari unei alte întreprinderi. Acest canal de vânzări ar trebui luat în considerare de cei care au volume semnificative de produse, sunt producători sau pur și simplu dețin bunuri unice. Atunci puteți vinde bunuri în loturi, mai degrabă decât cu bucată. Magazinul va genera venituri semnificative și va avea un cec mediu depășind cu mult vânzările cu amănuntul.

Vânzările B2B pot fi ușor combinate cu comerțul cu amănuntul convențional. Există multe magazine care operează în două formate și care consideră vânzările angro ca fiind un canal suplimentar. Dar, într-un astfel de caz, antreprenorul trebuie să creeze un portal B2B care să se adreseze exclusiv clienților de afaceri. Acesta va avea anumite caracteristici și sortimente care sunt diferite de cele ale unui magazin obișnuit.

Distribuitor

Distribuția este distribuția produselor magazinului prin intermediul reprezentanților și partenerilor speciali. Dealerii găsesc clienți și le vând bunuri, dar nu cumpără nimic de la magazinul propriu-zis. Aceștia acționează ca intermediari între magazin și clienți, primind un procent sau o marjă de profit din costul bunurilor. În acest scop, dealerii pot chiar să-și creeze propriul site de magazin online cu o listă de prețuri de la partenerul lor și să-și promoveze bunurile. Dealerul va transmite datele privind comenzile primite către afacere, care va trimite deja bunurile direct către client. Acest model de cooperare se numește dropshipping.

Piețe

Piețele le permit antreprenorilor să afișeze bunuri pe site-ul lor și le oferă instrumentele de care au nevoie pentru a face vânzări. Vânzătorii operează în conformitate cu reguli stabilite și respectă cerințele privind designul produselor, serviciile pentru clienți și o serie de alți factori. Astfel de standarde se explică prin faptul că piețele sunt companii mari care investesc masiv în promovare. Pentru ele, reputația este importantă, deoarece atrag o cantitate mare de trafic care se transformă în vânzări. În schimbul serviciilor lor, piețele percep vânzătorilor o taxă de abonament și un comision pentru comenzi.

Unii antreprenori vând online exclusiv pe piețe, dar este mai bine să considere site-ul ca fiind unul dintre canalele de vânzare. Există mai multe motive pentru acest lucru. În primul rând, pe marketplace vânzătorii de bunuri sunt situați unul lângă altul în catalogul general de bunuri, iar clienții aproape că nu disting de la cine cumpără. În al doilea rând, în cazul în care o piață este nemulțumită de calitatea muncii vânzătorului și vede recenzii proaste, aceasta poate opri unilateral cooperarea. Prin urmare, piețele ar trebui să fie percepute ca o sursă de comenzi suplimentare.

Magazin pe Facebook

Atât cumpărătorii, cât și vânzătorii sunt obișnuiți de mult timp să tranzacționeze prin intermediul rețelelor sociale. Mulți antreprenori își încep drumul în comerțul electronic de pe rețelele sociale și apoi creează un magazin online cu drepturi depline, cu un site web separat. Iar rețelele sociale sunt lăsate ca un canal de vânzare suplimentar. Una dintre aceste opțiuni este un magazin în Facebook. Rețeaua socială are un anumit set de funcții care vă permite să creați o pagină de afaceri cu un catalog, unde vor exista fotografii, descrieri și prețuri ale bunurilor. Dar trebuie să țineți cont de faptul că este imposibil să plasați comenzi pe Facebook, așa că trebuie să aveți propriul site web, unde utilizatorii vor cumpăra bunuri.

Magazin pe Instagram

Instagram este cel mai frecvent instrument de vânzare prin intermediul rețelelor sociale. Formatul social media cu accent pe conținutul vizual este perfect pentru anumite nișe în care caracteristicile produsului nu sunt atât de importante ca aspectul acestuia. De exemplu, Instagram vinde cu succes haine, pantofi, bijuterii, tatuaje temporare etc. Rețeaua de socializare funcționează bine ca canal de vânzări, deoarece vă permite să vă popularizați marca, să obțineți o audiență mare de abonați și să îi transformați în clienți. În același timp, dezvoltarea unei pagini Instagram necesită un minim de resurse. Citiți articolul nostru în care v-am povestit cum să creați un magazin Instagram.

Publicitatea contextuală

Publicitatea contextuală este o metodă de afișare a anunțurilor publicitare pentru căutările relevante pentru utilizatori. De exemplu, o persoană face o interogare de căutare în Google «cumpăra scaune în Chișinău». După reclamele Google Shopping, printre primele rezultate vor fi reclamele contextuale — acestea sunt reclame ale magazinelor online care vând mobilă în capitala Moldovei. Utilizatorul care va da click pe link-ul publicitar va merge direct la catalogul de produse sau chiar la pagina produsului.

Pentru mulți antreprenori, publicitatea contextuală este una dintre principalele surse de comenzi. Principiul de funcționare vă permite să afișați reclame unui public care se arată interesat de un anumit subiect. Cel mai cunoscut instrument pentru crearea unor astfel de reclame este publicitatea contextuală Google Ads. Cu ajutorul acestuia, reclamele sunt afișate în rezultatele căutărilor în locuri favorabile și vizibile. Aceste reclame nu diferă aproape deloc de rezultatele obișnuite, astfel încât nu deranjează potențialii clienți și funcționează bine pentru vânzări.

Publicitate orientată

Publicitatea direcționată reprezintă afișarea de reclame către un public de utilizatori clar definit. Atunci când se stabilește publicitatea direcționată, antreprenorul specifică parametrii publicului său țintă, care poate fi interesat de produsele magazinului. După aceea, acești utilizatori văd un anunț cu o ofertă de cumpărare a produselor, de exemplu, în feed-ul lor de pe Facebook sau Instagram.

Un tip deosebit de util de publicitate direcționată este remarketingul dinamic. Acesta este un instrument cu ajutorul căruia magazinul poate afișa reclame utilizatorilor care au vizitat deja site-ul și au interacționat cu elementele sale. De exemplu, o persoană se uită la telefoane în magazinul online, a adăugat chiar și un model în coș, dar nu a finalizat achiziția. Datorită remarketing-ului, vânzătorul va afișa mai târziu un anunț de produs constând în telefoanele la care se uita utilizatorul. În acest fel, magazinul poate recupera clienții și poate obține vânzări care se presupune că au fost deja pierdute.

Marketing prin telefon

Marketingul prin telefon reprezintă vânzările prin apeluri telefonice. Esența sa este de a suna oamenii și de a le oferi servicii sau produse. Pentru ca acest canal de vânzări să funcționeze, este important să existe o bază de clienți. Dacă apelați persoane care nu sunt familiarizate cu magazinul, acestea vor percepe, pe bună dreptate, că este vorba de spam. Prin urmare, acest canal de vânzări funcționează exclusiv cu clienții existenți, pentru care un astfel de apel nu va fi o surpriză.

Concluzie

Am povestit despre 9 canale de vânzări care vor fi utile pentru antreprenorii de pe Internet. Fiecare dintre aceste instrumente și metode are propriile sale avantaje, deci nu căutați doar un singur canal de vânzări ideal. Este de dorit să combinați mai multe dintre ele și numai atunci magazinul online își va dezvălui întregul potențial

Lansați magazinul online
img
Testare gratuită 7 zile