Magazin online Publicat: 20.06.2024

Etapele de creare a unui magazin online

Etapele de dezvoltare a magazinului online, planul de creare a site-ului web

Vă povestim despre cei nouă pași pe care trebuie să-i parcurgeți pentru a vă deschide propriul magazin online. Articolul vă va ajuta să vă faceți un plan de acțiune și să obțineți sfaturi utile pentru viitorul antreprenoriat.

Conținutul articolului
  1. Alegerea unei nișe de produse și a unei linii de afaceri
  2. Stabilirea bugetului
  3. Studiul instrumentelor pentru crearea unui site de magazin online
  4. Alegerea designului
  5. Crearea unui site web
  6. Umplerea site-ului cu produse și conținut
  7. Conectarea integrărilor și a instrumentelor suplimentare
  8. Testarea finală
  9. Domeniu și conexiune de găzduire
  10. Concluzie

Procesul de creare a unui magazin online nu poate fi numit simplu. O persoană care este complet nefamiliarizată cu comerțul electronic se poate afla în imposibilitatea de a ști ce direcție să urmeze și de unde să înceapă. Dacă este vorba despre dumneavoastră și doriți să vindeți online, veți beneficia de articolul nostru. Crearea unui magazin online constă în nouă pași de bază.

  1. Alegerea unei nișe de produse și a direcției afacerii.

  2. Determinarea bugetului.

  3. Studierea instrumentelor pentru crearea unui magazin online.

  4. Alegerea unui design.

  5. Dezvoltarea site-ului.

  6. Umplerea site-ului cu produse și conținut.

  7. Conectarea integrării și a instrumentelor suplimentare.

  8. Testarea finală.

  9. Conectarea domeniului și a găzduirii.

În continuare vă vom spune în detaliu despre etapele de dezvoltare a magazinului online, care vă vor ajuta să vă formați un plan pentru crearea propriei afaceri pe Internet.

Alegerea unei nișe de produse și a unei linii de afaceri

Toate etapele ulterioare ale creării unui magazin depind de răspunsurile la întrebările «Ce vreau să vând?»  și «Cum vreau să vând?». Fără a înțelege care este ideea generală a afacerii dumneavoastră, ce produse veți vinde, ce public țintă intenționați să aveți, nu veți ști de ce fel de magazin online aveți nevoie. De aceea, alegerea unei nișe este atât de importantă și am dedicat un articol separat despre cum să alegi o nișă pentru un magazin online.

De exemplu, dacă intenționați să vindeți bunuri digitale, cum ar fi cursuri online, aveți nevoie de un set separat de caracteristici pentru acestea. Anumite caracteristici tehnice vor fi necesare și pentru comerțul cu ridicata. Pentru o mai bună înțelegere, studiați magazinele online din nișele care vă interesează. Acest lucru vă va oferi o idee despre ce fel de site ar trebui să creați și să puneți în aplicare următorii pași de creare a unui magazin online.

Stabilirea bugetului

Este dificil să spunem în avans câți bani vor fi necesari pentru crearea unui magazin online propriu, deoarece acest lucru depinde de multe variabile. În special, bugetul este influențat de:

  • dacă achiziționați marfa sau lucrați pe schema dropshipping;

  • dacă închiriați un spațiu de depozitare sau păstrați marfa acasă;

  • dacă angajați personal sau lucrați de sine stătător;

  • dacă folosiți o soluție gata făcută, creați un site personalizat sau pe o platformă CMS;

  • dacă lansați promovarea independent sau cu ajutorul agențiilor de marketing.

În funcție de acești factori, bugetul poate varia. De exemplu, dacă creați un site web de la zero sau pe un CMS, acesta poate deveni un element major de cost. Iar dacă folosiți o soluție gata făcută și vindeți prin dropshipping, veți cheltui cel mai mult pe promovare. Citiți mai multe despre cât costă să deschideți un magazin online în materialul nostru.

Studiul instrumentelor pentru crearea unui site de magazin online

După cum am menționat mai devreme, există trei instrumente principale pentru crearea unui site de magazin online: 

  • site auto-scris, atunci când dezvoltatorii utilizează cadre și limbaj de programare pentru a crea o resursă web;

  • crearea cu ajutorul CMS, atunci când dezvoltatorii construiesc un site web din diferite module;

  • utilizarea unei soluții gata făcute, atunci când dezvoltarea nu este necesară și site-ul este aproape imediat gata de utilizare.

Fiecare abordare are avantajele și dezavantajele sale, dar pentru unele dintre ele s-a format deja un consens. De exemplu, aproape nimeni nu utilizează site-uri scrise de sine stătător, deoarece este foarte scump și complicat. De obicei, pentru lansarea unui magazin online se utilizează CMS sau platforme cloud care oferă soluții gata făcute.

După cum arată experiența antreprenorilor, este destul de dificil să creați un site web pe cont propriu pe un CMS, deci trebuie să apelați la programatori. Acest lucru crește semnificativ bugetul. Pe platformele cloud, abilitățile tehnice nu sunt necesare — totul este deja pregătit, dar de obicei este interzisă implementarea de soluții personalizate. Aici alegerea aparține proprietarului afacerii — să aloce o parte semnificativă a resurselor, să atragă programatori și să obțină o personalizare maximă sau să gestioneze independent site-ul cu un minim de intervenții tehnice, plătind o taxă fixă de abonament. Studiați cu atenție fiecare opțiune și alegeți-o pe cea mai bună pentru dvs.

Alegerea designului

Designul magazinelor online este mult mai mult decât aspectul site-ului. Designul are un impact direct asupra vânzărilor, deoarece afectează viteza site-ului, navigarea, ușurința plasării comenzilor etc. Designul dezvoltat de sine stătător fără abilitățile corespunzătoare este foarte dificil și nepractic. La urma urmei, acum utilizatorilor li se oferă soluții gata făcute — design de site-uri web, deja dezvoltate de profesioniști. Acestea sunt create atât pentru CMS, cât și pentru platformele cloud. Tot ce trebuie să faceți este să alegeți o opțiune de design și să o personalizați pentru dvs.

Cu toate acestea, chiar și aici există anumite nuanțe. Pentru un design complet al site-ului trebuie să aveți bannere de înaltă calitate, imagini ale produselor, să alegeți o schemă de culori și să vă asigurați că designul nu interferează cu utilizarea normală a funcțiilor magazinului online. De exemplu, este important ca site-ul să fie afișat la fel de bine pe diferite dispozitive. Prin urmare, în primul rând, trebuie să vă asigurați că șablonul de design furnizat de site este de înaltă calitate, iar în al doilea rând, trebuie să îl configurați corect. Dacă ați ales o soluție cloud, atunci cu selectarea și configurarea va ajuta suportul tehnic al platformei. Dacă utilizați un CMS, ar trebui să contactați un studio web, dezvoltatori sau designeri web independenți care au experiență cu sistemul de gestionare a site-ului ales.

Crearea unui site web

Care va fi această etapă, depinde de modul de creare a unui site web pe care l-ați ales. Dacă doriți un site autodescriptiv, atunci contați pe o dezvoltare lungă și complexă. Va trebui să formați СT pentru dezvoltatori și să controlați procesul de execuție. Crearea unui site autodescriptiv poate dura luni de zile.

Pe CMS procesul va fi oarecum similar, dar mai rapid, deoarece dezvoltatorii folosesc module și șabloane gata făcute. Dezvoltarea în sine poate dura până la o lună, dar adesea o lansare completă a site-ului întârzie nevoia de revizuiri. O astfel de nevoie apare periodic chiar și după pornirea magazinului online.

Pe platforma cloud, nu există niciun fel de dezvoltare a site-ului — utilizatorul are acces la acesta imediat după cererea de creare. Toate funcțiile sunt deja pregătite, iar site-ul trebuie doar configurat. Unii oameni reușesc să facă acest lucru chiar și în timpul perioadei de testare pe care o oferă platforma. Îmbunătățirile pe platformele cloud nu sunt furnizate, astfel încât termenii de lansare a site-ului sunt cât mai rapizi posibil.

Umplerea site-ului cu produse și conținut

Pentru a transforma un site web gata făcut într-un magazin online, trebuie să îl umpleți cu produse. Trebuie să creați un catalog de bunuri, care va fi împărțit în categorii și, eventual, subcategorii pentru studierea ușoară a gamei. De asemenea, veți avea nevoie de fișe de produse — de calitatea umplerii poate depinde conversia în vânzări. Ar trebui să pregătiți fotografii bune ale produselor, care vor arăta în mod viu produsul din toate părțile, să creați descrieri detaliate și să completați specificațiile. Fără acest lucru să vă așteptați ca clienții să cumpere ceva de la dvs. nu merită.

În plus față de produse, site-ul magazinului online are alt conținut. Acestea sunt pagini informative care ajută clienții să afle mai multe despre afacere, condițiile de cumpărare etc. Completarea lor este obligatorie, deoarece fără ele cumpărătorul nu va ști, de exemplu, dacă puteți returna produsele sau cum să contactați vânzătorul. Beneficiul unui conținut de calitate nu este doar pentru client, ci și pentru dumneavoastră — vânzătorul. Cu cât vor fi mai multe informații utile pe site, cu atât mai puține întrebări va pune un potențial cumpărător magazinului, iar tu îți vei economisi timpul pentru răspunsuri.

Conectarea integrărilor și a instrumentelor suplimentare

Integrările sunt o modalitate de a extinde capacitățile unui magazin online, de a îmbunătăți calitatea serviciilor și gestionarea afacerilor. Fără unele integrări, este greu de imaginat activitatea unui magazin online modern. De exemplu, cu plata online și serviciile de livrare. Fără ele, clienții nu vor putea plasa automat o comandă.

De asemenea, proprietarul magazinului are nevoie de integrări. Printre cele utile se numără cele cu servicii de analiză precum Google Analytics și Google Search Console. Instrumentele vor colecta metrici ale site-ului, vor urmări comportamentul publicului și vor oferi informații despre performanța magazinului online. Pentru început, conectați integrările de bază, dintre care majoritatea sunt gratuite, și apoi vă veți da seama de ce instrumente suplimentare aveți nevoie.

Testarea finală

Înainte de a lansa un magazin online, site-ul trebuie testat corespunzător. Site-ul unui magazin online este foarte complex, cu multe elemente și procese implicate. Prin urmare, trebuie să vă asigurați că totul va funcționa corect și că clienții vor fi mulțumiți. Pentru comoditate, puteți crea o listă de verificare a ceea ce trebuie să testați. Testarea unui magazin online poate consta în verificarea unor astfel de criterii:

  • corectitudinii designului pe diferite dispozitive și browsere;

  • afișarea bannerelor;

  • funcționalitatea căutării pe site;

  • filtrele din catalogul de produse;

  • posibilitatea de a plasa comenzi;

  • funcționalitatea integrărilor;

  • transferul corect al datelor către sistemele de analiză și altele.

Vă puteți implica prietenii sau cunoscuții pentru testare. Invitați-i să viziteze și să studieze magazinul dvs. online și să găsească neajunsuri în activitatea acestuia.

Domeniu și conexiune de găzduire

Găzduirea este un server care găzduiește un site web și îi stochează datele. De obicei, site-urile pentru crearea unui magazin online oferă găzduire, iar utilizatorii nu trebuie să se ocupe de aceasta. Domeniul este adresa site-ului pe internet, prin care utilizatorii îl accesează. De regulă, domeniul corespunde cu numele magazinului online, astfel încât publicul a format o asociere. Domeniul trebuie să cumpere proprietarul site-ului de la o companie specială — registratori de nume de domeniu. Apoi conectați domeniul la resursa web de sine stătător sau cu ajutorul asistenței tehnică a platformei. După ce site-ul va fi conectat la găzduire și domeniu— magazinul online este gata pentru utilizare completă.

Concluzie

Acum știți ce trebuie să faceți pentru a începe să vindeții online. Doriți să creați un magazin online? Lăsați o cerere pe site-ul nostru. Oferim o soluție gata făcută pentru a lansa un site web modern și oferim asistență tehnică completă. După depunerea cererii, veți beneficia de o perioadă de testare gratuită de 7 zile și veți vedea caracteristicile noastre.

Lansați magazinul online
img
Testare gratuită 7 zile