- Pasul 1. Redactarea unui plan de afaceri
- Pasul 2. Alegerea unei nișe
- Pasul 3. Determinați segmentul de preț al produsului
- Pasul 4. Găsirea unor furnizori de încredere
- Pasul 5. Creați un portret al publicului țintă
- Pasul 6. Crearea unei mărci și înregistrarea unui domeniu
- Pasul 7. Crearea unui site web pentru magazinul online
- Pasul 8. Legalizarea
- Pasul 9. Umplerea site-ului cu produse
- Pasul 10. Atragerea clienților
- Pasul 11. Analizați vizitele și vânzările
- Pasul 12. Luarea în considerare a riscurilor posibile
- Să rezumăm
Cartum a creat un ghid pentru a vă ajuta să începeți un magazin online de la zero și să nu ratați niciun pas important.
Platforma Cartum vă permite să creați un magazin online cu tot ce aveți nevoie pentru vânzări online de succes. Știm ce întrebări și dificultăți au începătorii, așa că am creat instrucțiuni care vă vor ajuta să deschideți un magazin online de la zero.
Pasul 1. Redactarea unui plan de afaceri
Pentru a evalua perspectivele magazinului online și realizarea lor, este important să se precizeze pe hârtie toate caracteristicile lucrării. În timpul creării unui plan de afaceri, vă veți gândi la întrebările pentru care nimeni nu are suficient timp în ritmul obișnuit. Un plan de afaceri al unui magazin online este necesar pentru a:
-
Stabiliți obiective realiste, cum ar fi obținerea a 500 de vânzări până la sfârșitul anului;
-
Analizați cât de promițătoare este nișa aleasă;
-
Studiați principalii concurenți din industrie și înțelegeți la ce vă pricepeți mai bine și care este propunerea dumneavoastră unică de vânzare;
-
Determinați capitalul de start și notați pentru ce îl veți cheltuiți;
-
Descrieți dificultățile pe care le poate întâmpina un magazin online și modalitățile cu care veți găsi soluția de a le rezolva.
Pasul 2. Alegerea unei nișe
Este important să alegeți nișa potrivită pentru magazinul online, deoarece aceasta depinde nu numai de venitul numerar al dvs., ci și de interesul pentru această activitate. Lucrul cu un subiect care vă interesează, care în același timp vă aduce și un profit constant, este foarte diferit de a vinde produse care vă plictisesc.
Există câteva criterii care vă vor permite să știți că alegerea nișei dvs. este corectă.
-
Sunteți gata să lucrați, chiar dacă cu un profit mai mic, dar în această nișă. Acest lucru arată că sunteți implicat și vă va ajuta să supraviețuiți dacă afacerea va avea o criză.
-
Nișa are perspective de extindere. De exemplu, dacă ați început cu încălțăminte pentru femei, în viitor puteți adăuga în gamă articole pentru bărbați și copii.
-
V-ați analizat principalii concurenți și știți care este avantajul dumneavoastră. Acesta ar putea fi consultanță de specialitate în alegerea produselor, prețuri mai mici, oferte promoționale etc.
Dacă nu v-ați hotărât încă asupra unei nișe și sunteți gata să vă ocupați de unul dintre succesele de vânzări, puteți folosi statisticile serviciilor specializate sau cercetările efectuate de marii jucători. Google Trends arată că, în 2023, utilizatorii caută în mod activ unelte electrice, hrană pentru animale domestice, produse pentru copii și ceasuri inteligente.
Pasul 3. Determinați segmentul de preț al produsului
La început, nu veți putea acoperi complet o nișă. Prin urmare, este important să decideți în care dintre segmentele sale veți lucra - ieftin, mediu sau scump. Segmentele diferite de preț se deosebesc:
-
publicul-țintă — de exemplu, produsele scumpe au mai multe șanse de a fi achiziționate de antreprenori;
-
mesaje publicitare care să funcționeze pentru ei — în segmentul ieftin puteți pune accentul pe reduceri, în segmentul scump puteți pune accentul pe premiumitate și exclusivitate;
-
momentul deciziei de cumpărare — ofertele ieftine sunt adesea cumpărate impulsiv, în timp ce cele scumpe necesită o perioadă lungă de timp pentru a fi analizate.
Pasul 4. Găsirea unor furnizori de încredere
Aceasta este o sarcină foarte importantă și unul dintre stâlpii pe care se bazează succesul unui magazin online. Alegerea corectă a furnizorului depinde în mod direct de:
-
calitatea bunurilor pe care intenționați să le vindeți;
-
amploarea gamei;
-
regularitatea aprovizionării;
-
posibilitatea de a negocia livrări suplimentare;
-
posibilitatea de a obține prețuri avantajoase pentru perioadele de vânzare.
Găsirea unui furnizor de produse pentru un magazin online nu este atât de dificil, datorită numărului mare de oferte. Pentru a face acest lucru, trebuie să monitorizați Google, cataloagele furnizorilor specializați și serviciile de achiziții comune, precum și să vizitați expoziții tematice. Dacă nu doriți să închiriați un depozit și să faceți achiziții în vrac, dar aveți nevoie de o gamă largă de bunuri, puteți utiliza dropshipping-ul. Atunci când negociați cu furnizorii, verificați:
-
să le pună la dispoziție toate documentele oficiale necesare pentru produse;
-
care este cantitatea minimă de achiziție;
-
modul în care livrează articolele pentru care ați plătit;
-
care repară sau schimbă piese în cazuri de garanție;
-
dacă furnizorul furnizează descrieri și fotografii ale produselor.
Eficacitatea viitoarei cooperări depinde de toate aceste aspecte.
Pasul 5. Creați un portret al publicului țintă
Publicul țintă este reprezentat de persoanele care sunt interesate de produsul dumneavoastră sau de informații despre acesta. Aceștia sunt cei care trebuie să vadă ofertele dvs. promoționale. În 2013, Burger King a lansat o reclamă pentru cartofi prăjiți dietetici, însă aceasta a eșuat, deoarece clientul mediu de fast-food nu era preocupat de o alimentație sănătoasă. Ca urmare, din cauza unui portret prost conceput al publicului țintă, compania a trebuit să anuleze lansarea cartofilor prăjiți, în a căror producție și promovare investise o mulțime de bani.
De exemplu, dacă știți că clientul mediu al magazinului dvs. online este o tânără de 23-30 de ani cu studii superioare, care locuiește în Chișinău și care planifică o nuntă, veți putea:
-
face o direcționare mai precisă;
-
mai bine să scrieți mesaje eficiente;
-
să înțelegeți factorii declanșatori pentru influențarea clientul;
-
identificați principalele canale de promovare.
De asemenea, trebuie să luați în considerare tipul de public țintă. Există mai multe dintre acestea:
-
Publicul principal este reprezentat de persoanele care iau decizii de cumpărare, cum ar fi miresele în timp ce cumpără o rochie de mireasă;
-
audiență indirectă - persoane care sunt relevante pentru achiziție, cum ar fi mamele lor, care oferă sfaturi sau plătesc pentru achiziție;
-
Publicul larg este reprezentat de toate miresele care caută o rochie de mireasă;
-
public restrâns - mirese care caută o rochie albă cu siluetă A, cu dantelă pe tiv.
Merită să scrieți un mesaj separat pentru fiecare dintre ele pentru a obține cele mai multe conversii.
Pasul 6. Crearea unei mărci și înregistrarea unui domeniu
Brandul propriu este o investiție care nu se va amortiza prea curând, dar dacă îl dezvoltați, acesta va aduce în viitor rezultate în magazin fără prea mult efort. Un brand bine dezvoltat îl motivează pe utilizator să facă o alegere în favoarea dumneavoastră. La urma urmei, nu este doar un slogan, un logo, un brandbook și numele magazinului online. Este vorba de asocierile care apar în mintea clienților atunci când se gândesc la compania dumneavoastră.
Pentru ca aceasta să facă o impresie pozitivă, trebuie să fie orientată către client, să transmită în mod clar valorile companiei și să investească în recunoașterea acesteia. Pentru a face acest lucru, trebuie să vă implicați activ în marketingul de conținut: mențineți un blog pentru magazinul online, scrieți articole pentru mass-media și realizați buletine informative. Toate acestea vor contribui la menținerea numelui companiei în atenția publicului și la menținerea cererii în rândul clienților.
De asemenea, este necesar să se înregistreze un nume de domeniu, fără de care magazinul online nu-și poate începe activitatea. Aceasta este adresa site-ului web care apare în bara de adrese a browserului dumneavoastră și care, în mod ideal, conține numele magazinului online. Dacă nu vă puteți gândi la un nume de domeniu, folosiți generatorul de nume de magazin online.
Pasul 7. Crearea unui site web pentru magazinul online
După ce v-ați decis asupra unei industrii în care să faceți comerț și v-ați gândit la caracteristicile mărcii, puteți începe să creați un magazin online. Crearea propriului site web pe Cartum este foarte simplă. Aplicați pe site-ul nostru și obțineți o perioadă de încercare gratuită de 7 zile pentru a vedea capacitățile platformei.
Pasul 8. Legalizarea
Pentru a funcționa legal, proprietarul unui magazin online trebuie să fie înregistrat oficial:
-
să vă înregistrați ca întreprinzător individual sau ca SRL;
-
să deschideți un cont bancar;
-
să vă plătiți impozitele la timp.
Pasul 9. Umplerea site-ului cu produse
Pe platforma Cartum, lucrul cu mărfurile nu va dura prea mult timp. Ne-am asigurat ca procesul să fie cât mai rapid și convenabil. Pentru a încărca produsele pe site, puteți utiliza importul din Excel. Puteți colecta informații din diferite surse într-un singur fișier Excel și apoi le puteți importa în masă în magazinul dvs. online. Un astfel de tabel este ușor și rapid de editat. Opțiunea de import din Excel poate fi utilizată și la migrarea în Cartum de la un alt CMS, dacă acesta are posibilitatea de a exporta în Excel.
Conținutul poate fi adăugat și în alte moduri:
-
manual - în cazul în care există puține produse, iar datele despre acestea trebuie preluate din diferite documente sau site-uri web;
-
folosind import din xml;
-
utilizând API.
Pasul 10. Atragerea clienților
Proprietarul unui magazin online trebuie să se implice activ în promovarea acestuia. Un magazin online elegant și convenabil este foarte important, dar nu va avea niciun rost dacă utilizatorii nu află despre el. Unele canale de promovare pot fi conectate imediat după ce site-ul este creat.
Social media (Facebook și Instagram)
Este important ca un magazin online să fie prezent în rețelele sociale. Acest lucru vă va permite să adunați clienții loiali și potențiali într-un singur loc, să comunicați mai des cu ei și să le povestiți ultimele noutăți. Dar principalul lucru este că rețelele sociale sunt o vitrină suplimentară care poate aduce vânzări. De exemplu, un magazin pe Facebook vă va permite să publicați fotografii și descrieri ale produselor care pot fi achiziționate prin scrierea unor mesaje personale.
Puteți, de asemenea, să faceți publicitate direcționată și remarketing pe rețelele sociale. Platforma noastră vă permite să încărcați produsele pe Facebook și Instagram folosind un feed special care poate fi generat în câteva clicuri. Nu sunt necesare cunoștințe speciale pentru acest lucru.
SEO
Redarea organică pe Google este una dintre cele mai stabile surse de lead-uri de calitate pentru un magazin online. Acest canal vă permite să concurați cu marii jucători în cazul interogărilor cu frecvență redusă și nu necesită plata pentru fiecare click. Dezavantajele SEO sunt că primele rezultate vor apărea doar după câteva luni de optimizare activă și că nu este ieftin.
Specialiștii Cartum au dezvoltat site-urile clienților platformei ținând cont de toate cerințele motoarelor de căutare și ale specialiștilor SEO. Proprietarul site-ului are acces la toate setările SEO de bază. Acest lucru îi permite să economisească timpul și banii pe care i-ar fi cheltuit pentru optimizarea inițială.
-
Magazinele online sunt optimizate din punct de vedere tehnic - nu este nevoie să plătiți studiouri pentru audituri.
-
Există o versiune mobilă la aceeași adresă ca și versiunea desktop, ceea ce este pur și simplu esențial în era indexării mobile-first.
-
A dezvoltat un sistem de filtrare a produselor în categorii pentru a capta întreaga gamă de semantică pentru fiecare categorie.
-
Există un sistem de gestionare a indexării cu grad de finețe pentru a ajuta la indexarea rapidă a tuturor paginilor utile.
Google Contextual Ads
Anunțurile din partea de sus a rezultatelor căutării, denumite "Anunțuri", permit unui magazin online să între în atenția utilizatorului imediat ce acesta introduce o cerere de căutare.
Publicitatea contextuală va fi eficientă dacă utilizatorii navighează de la aceasta către un site web elegant, ușor de utilizat, cu o viteză normală de încărcare a paginii și o versiune mobilă. În plus, este importantă capacitatea de a genera un fișier cu reclame de produse în câteva clicuri.
Marketing prin e-mail
Listele de corespondență pot fi utilizate pentru a ține clienții informați și pentru a menține un contact regulat cu aceștia. Listele de corespondență au o gamă largă de aplicații, de exemplu, pot fi utilizate pentru:
-
notificarea utilizatorilor cu privire la confirmarea comenzii, la statutul acesteia și la condițiile de plată și de livrare;
-
cererea feedback-urilor despre produse și ale magazinelor online;
-
pentru a aminti de coșurile abandonate;
-
informarea cu privire la noile colecții și la ofertele promoționale;
-
distribuirea materialelor informative despre produse și modul de utilizare a acestora;
-
felicitări de sărbători;;
-
recomandarea produselor care ar putea fi pe plac;
-
reamintirea despre magazinul online,i ofertele reduceri și certificate.
Pe Cartum, puteți trimite buletine informative declanșate care ajung la utilizatori după un anumit eveniment sau în funcție de o anumită condiție, fără a conecta servicii terțe. Dacă aveți nevoie de mai multe funcții, puteți utiliza una dintre integrările cu serviciile de mailing.
Google My Business
Datorită înregistrării în acest serviciu, compania dvs. va putea ajunge pe prima pagină pentru anumite căutări fără a investi în SEO. Atunci când completați fișa companiei, asigurați-vă că toate câmpurile sunt completate. O fișă de companie completată corespunzător vă va permite să le arătați utilizatorilor:
-
o hartă către biroul dumneavoastră;
-
imaginile sale;
-
orele de funcționare;
-
informații de contact;
-
răspunsuri la întrebări frecvente;
-
recenzii ale magazinelor online.
Nu uitați să actualizați periodic foto și video, precum și să răspundeți la întrebările și comentariile clienților.
Pasul 11. Analizați vizitele și vânzările
Este recomandat să conectați Google Analytics la magazinul dvs. online imediat după lansare, astfel încât să puteți utiliza analizele în mod regulat în viitor. Acest instrument vă va ajuta:
-
să determinați care sunt cele mai populare articole pentru a le achiziționa la timp pentru stoc;
-
să aflați câți vizitatori ai magazinului online plasează o comandă;
-
să analizați sursele de trafic pentru a vă concentra pe cele mai eficiente;
-
să înțelegeți care este valoarea medie a unui cec într-un magazin online;
-
să determinați modul în care promoțiile și reducerile afectează numărul de vânzări.
Conectarea și configurarea instrumentelor de analiză Google în Cartum este cât se poate de simplă și nu durează mai mult de o jumătate de oră.
Pasul 12. Luarea în considerare a riscurilor posibile
Ținând cont de recomandările noastre și urmând instrucțiunile, puteți reduce semnificativ riscurile lansării unui magazin online. Dar acest lucru nu exclude eventualele cazuri de forță majoră și circumstanțe neprevăzute pe care le puteți întâlni în viitor. Acestea vor trebui rezolvate individual, nu există o rețetă gata făcută pentru a le evita. Sarcina dvs. este să fiți pregătit mental pentru dificultăți și să nu renunțați la visul dvs. după primele eșecuri.
Să rezumăm
Ura! Ați parcurs un drum lung de la o idee la un magazin online gata făcut, cu mai multe canale de publicitate.
-
Ați creat un plan de afaceri în care sau prezentat oportunitățile și speranțele.
-
Ați ales cu succes o nișă în care veți lucra în anii următori.
-
Ați identificat segmentul de preț al acestei nișe pe care intenționați să îl câștigați de la concurenți.
-
Ați găsiți furnizori de încredere care nu ne vor dezamăgi atunci când avem nevoie de ei.
-
Ați identificat persoanele care au nevoie de produsul dvs. și ați descoperit cum să îi motivați să îl cumpere.
-
Ați gândit la un brand care să vă diferențieze de ceilalți.
-
Ați înregistrat un nume de domeniu, fără de care site-ul nu poate funcționa.
-
Ați creat un site web pe o platformă ușor de utilizat care să vă permită să faceți vânzări, nu să faceți modificări tehnice perpetue.
-
Ați legalizat afacerile.
-
Ați populat rapid site-ul cu marfă.
-
Ați Identificat și conectarea principalelor canale publicitare care vor aduce clienți încă de la început.
-
Ați conectat instrumente de analiză care oferă informații despre vânzări și vă permit să faceți concluzii.