În acest articol, vă vom spune cât costă să deschideți un magazin online, la ce cheltuieli se poate aștepta un antreprenor și ce puteți economisi atunci când lansați unul.
Începerea propriei afaceri este asociată cu investiții mari de capital pe care doar câteva persoane și le pot permite. Vânzările online sparg acest stereotip. Un magazin online este o afacere care necesită bani, dar nu atât de mulți pe cât ați putea crede. În acest articol, veți afla în ce anume va trebui să investiți la început și cât de mult veți cheltui când vă creați magazinul online.
Crearea unui site de magazin online
Un magazin online cu drepturi depline este posibil doar dacă aveți un site web. Puteți vinde online în diferite moduri, de exemplu, prin intermediul rețelelor de socializare, dar un site web vă oferă acces simultan la toate canalele de vânzare. Un site web vă permite să atrageți trafic organic care aduce comenzi, și nu să îl împărțiți cu alții, ca pe marketplace-uri.
Site auto-scris
Abordarea auto-scrisă, când un site web este creat de la zero, și-a pierdut masiv din popularitate din cauza costurilor ridicate. Costul dezvoltării personalizate începe de la câteva mii de dolari. Atât magazinele online mici, axate pe consumatorul final, cât și întreprinderile angajate în vânzări B2B renunță la această abordare. De exemplu, un site pe platforma Cartum a fost creat de către compania VISSON INVEST SRL, un importator și distribuitor de întrerupătoare și prize de la mărcile Livolo și TEM. Platforma este utilizată și de Mammamia, un magazin online de îmbrăcăminte pentru gravide, precum și de alte companii.
CMS
Magazinele online bazate pe CMS sunt de obicei create de studiouri web. Aceștia asamblează un site web din module gata făcute și personalizează șablonul de design pentru a le adapta. În Moldova există multe companii care oferă dezvoltarea site-urilor web pe CMS OpenCart. Totuși, acestea nu indică tarifele. Prețul este stabilit individual, în urma consultării cu managerul. Prin urmare, am calculat independent costul aproximativ al creării unui site web pe OpenCart. Conform calculelor noastre, un magazin online cu toate modulele necesare va costa cel puțin 1310 euro, ceea ce la cursul de schimb actual în Moldova este 25045 de lei. Dezvoltarea unui astfel de site durează aproximativ o lună.
Un site bazat pe CMS WordPress va fi un pic mai simplu și, prin urmare, mai ieftin. Prețul pentru acesta pornește de la 790 de euro (15100 de lei), cu condiția să fie realizat un minim de muncă. Dacă vă interesează un site WordPress cu un design individual și un layout adaptabil, așteptați-vă să cheltuiți cel puțin 2900 de euro (55445 de lei) pentru dezvoltarea acestuia.
În plus, înainte de a lansa un magazin online, va trebui să plătiți pentru găzduire și un domeniu, care este în medie de aproximativ 45 de euro (860 de lei) pe an. De asemenea, va trebui să alocați fonduri pentru suport tehnic. Un site web CMS este conceput în așa fel încât va trebui să îi mențineți singur performanța. Este imposibil să faceții acest lucru fără cunoștințe speciale, așa că antreprenorii apelează la programatori. Majoritatea studiourilor web și a specialiștilor independenți lucrează pe un format de plată pe oră. Costul depinde de complexitatea lucrărilor necesare.
Platforme SaaS
Costul ridicat al creării unui magazin online nu garantează că proprietarul site-ului va obține o mașină de mișcare perpetuă care își va depăși concurenții. O abordare modernă a dezvoltării de site-uri web pe platforme SaaS vă permite să obțineți un rezultat de înaltă calitate la un preț accesibil.
Antreprenorii nu trebuie să aștepte până platforma a dezvolta un site web. Acesta este aproape gata și este găzduit pe serverul cloud, iar clientul îl personalizează pentru el însuși, plătește licența și începe să-l folosească. Absența dezvoltării clasice nu numai că accelerează lansarea unui magazin online, dar vă permite și să economisiți mulți bani în acest sens. Platforma se ocupă de întreținerea serverelor, a site-ului și de actualizări, toate acestea sunt incluse în taxa de abonament.
Platforma Cartum oferă un site web gratuit, cu suport tehnic complet și toate instrumentele de vânzare necesare. Clienții platformei trebuie să plătească doar o taxă lunară, care depinde de numărul de produse necesare pentru listare și de numărul de comenzi pe lună. Puteți găsi prețurile într-o secțiune separată.
Identitatea magazinului online
Magazinul ar trebui să aibă propriul nume, logo, bannere și identitate corporativă. Pentru acestea, un studio profesionist va cere cel puțin 799 de euro (15280 de lei). În etapele inițiale, astfel de cheltuieli sunt discutabile, mai ales că există modalități alternative de a crea o identitate.Puteți, de exemplu, să utilizați un generator gratuit de nume de magazin și să vă creați o identitate corporativă cu ajutorul unui specialist pe unul dintre bursele de liber profesioniști. Această opțiune va costa mai puțin, dar înainte de a negocia cu designerul, asigurați-vă că vă uitați la portofoliul mai multor specialiști.
Conținutul site-ului web
Înainte de a începe să lucrați, trebuie să vă umpleți site-ul web cu produse, fișele acestora și diverse conținuturi textuale. Puteți să o faceți singur. Cartum suportă un import în masă convenabil de produse dintr-un fișier. Adesea, fișele de produse care sunt încărcate automat trebuie editate. Dacă nu doriți să o faceți singur, puteți angaja un manager de conținut independent. Prețul minim pentru completarea unui magazin online este de 100 de lei pentru 25 de fișe de produs.
Redactarea unor texte scurte de SEO poate fi, de asemenea, încredințată unor freelanceri. Costul serviciilor lor variază semnificativ. Unii pot cere 10 lei pentru o mie de caractere fără spații, în timp ce alții pornesc de la 30 de lei. Suma finală pentru umplerea unui site cu conținut SEO depinde de volumul de muncă necesar. Dacă doriți să cooperați cu o agenție SEO, mai degrabă decât cu un antreprenor privat, trebuie să vă așteptați să cheltuiți cel puțin 99 de euro (1900 de lei). De regulă, pe lângă crearea unor texte unice, companiile oferă și o analiză preliminară pe baza căreia se întocmește un plan de lucru pas cu pas.
Promovarea unui magazin online
Promovarea unui magazin online începe după deschiderea acestuia, dar este o parte atât de importantă a activității încât ar trebui să fie luată în considerare în costuri încă de la început. Costul promovării depinde de canalul de vânzări, de volumul de muncă, de bugetele de publicitate și de cerințele specialiștilor. De exemplu, configurarea publicității contextuale în Google Ads cu urmărirea campaniilor lansate timp de o lună și întocmirea de rapoarte privind performanța acestora va costa cel puțin 299 de euro (5715 de lei). Unele agenții de marketing oferă tarife individuale care includ un anumit procent din bugetul de publicitate stabilit. De regulă, acesta nu este mai mic de 25%. De exemplu, dacă bugetul lunar pentru publicitate este de 1000 de dolari, va trebui să plătiți 250 de dolari (4360 de lei) pentru configurarea acesteia.
Un element semnificativ al costurilor de promovare este SEO. Experții ar trebui să auditeze site-ul, să corecteze erorile tehnice, să optimizeze structura și să înceapă promovarea acestuia. Numai auditul și corectarea erorilor tehnice va costa aproape 15000 de lei.
Cartum vă permite să economisiți o sumă semnificativă de bani, deoarece site-urile platformei noastre sunt concepute pentru a îndeplini cerințele specialiștilor SEO și ale motoarelor de căutare. Tot ce rămâne de făcut este să optimizați structura și să începeți promovarea magazinului. Costul optimizării inițiale o singură dată pentru motoarele de căutare de pe piață pornește de la 150 de euro (2870 de lei).
Concluzie
Acum știți cât costă să deschideții un magazin online în Moldova. Pot exista costuri suplimentare în acest proces, dar cele descrise în acest articol sunt cele de care nu vă puteții lipsi. Dacă doriți un magazin online de înaltă calitate la un preț fix și rezonabil, lăsați o cerere pe site-ul nostru. Veți primi un test gratuit de 7 zile al produsului nostru și veți putea evalua toate avantajele Cartum.