Instrumente Publicat: 15.05.2024

Ce CMS să alegeți pentru magazinul online: TOP

Ce cms să alegeți pentru magazinul online: TOP - Cartum

Există mai multe moduri de a crea un site web. Una dintre cele mai populare este utilizarea unui sistem de gestionare a conținutului sau CMS. În prezent, pe piață există zeci de CMS-uri diferite, iar găsirea unuia care să acopere toate nevoile afacerii poate fi o sarcină dificilă. În acest articol analizăm ce caracteristici ar trebui să aibă un site CMS. De asemenea, luăm în considerare cele mai populare 6 CMS pentru magazinul online — caracteristicile, avantajele și dezavantajele acestora.

Conținutul articolului
  1. Caracteristicile CMS pentru un magazin online care sunt importante de luat în considerare
  2. Prezentare generală a CMS populare pentru magazin online
  3. Alternativele la CMS gratuit
  4. Concluzie

CMS — Content Management System (Sistem de gestionare a conținutului) — este un software pentru crearea unui site web și gestionarea conținutului acestuia. CMS dispune de un set de instrumente pentru actualizarea paginilor web, adăugarea de noi blocuri și secțiuni, lucrul cu imagini și alte elemente grafice. Toate setările se fac prin intermediul panoului de control încorporat. Puteți extinde funcțiile unui site CMS folosind plugin-uri și module — de exemplu, puteți integra un magazin online cu sisteme de plată, servicii de livrare, chat-uri online etc.

Scopul principal al unui CMS este de a permite proprietarului unei resurse web să o gestioneze independent, fără ajutorul programatorilor. Cu toate acestea, tot pentru a menține buna funcționare a site-ului, pentru a actualiza, îmbunătăți și extinde funcțiile magazinului online este nevoie de cunoștințe tehnice, al căror nivel depinde de sistemul specific.

Sisteme moderne de management al conținutului vă permit să:

  • să creați în mod independent site-ul în sine, folosind un șablon gata făcut;

  • să modificați șablonul în sine, adică să personalizați site-ul — cu condiția ca codul să fie deschis pentru modificări;

  • să creați categorii și produse direct cu descrieri, foto, video;

  • să adăugați blocurile și secțiunile necesare, de exemplu, să creați un blog al unui magazin online și să-l umpleți cu articole pentru a crește poziția paginilor web în rezultatele motoarelor de căutare;

  • să modificați orice conținut de pe site;

  • să conectați sistemele de plată și de livrare, integrați cu servicii și programe suplimentare folosind module și extensii;

  • să colectați și să gestionați feedback-urile clienților;

  • să optimizați site-ul pentru promovarea SEO.

Caracteristicile CMS pentru un magazin online care sunt importante de luat în considerare

Uneori, antreprenorii lansează imediat demo-uri ale diferitelor CMS-uri și încep să le studieze în grabă. O astfel de abordare este acceptabilă, dar chiar și testarea independentă a unui sistem ar trebui să fie efectuată în mod cuprinzător și pas cu pas, luând în considerare o serie de caracteristici la evaluarea acestuia.

Prețul de utilizare și întreținere

CMS sunt de două tipuri — cu licență plătită și open source, adică sisteme cu sursă deschisă. 

CMS cu licență plătită este atunci când un sistem pentru un site web este dezvoltat de o anumită companie și vândut ca produs comercial. Utilizarea sa este posibilă numai după achiziționarea unei licențe, iar codul sursă este închis pentru editare. CMS-urile plătite tind să fie mai mult de nișă. Ele pot avea setări exclusive și există posibilitatea de a beneficia de asistență tehnică extinsă din partea dezvoltatorilor. CMS-urile licențiate oferă, de obicei, viteză mare, actualizări gratuite și vulnerabilitate scăzută în ceea ce privește securitatea site-ului. Principalul dezavantaj este un minim de flexibilitate. Utilizatorul nu va putea să conecteze plugin-ul necesar, dacă nu este furnizat de compania-dezvoltator. Prețul unui CMS plătit cu licență depinde de software-ul specific și începe, de obicei, de la 1000 de euro. 

În prezent, CMS-urile licențiate nu mai sunt obișnuite, deoarece există o opțiune mai modernă — platformele cloud, care sunt oarecum similare cu soluțiile cu plată. Acestea au un cod închis și funcționează pe un format de abonament cu taxă. De exemplu, Cartum are un principiu bazat pe cloud. Utilizatorul se abonează și primește un site web complet și un set de instrumente pentru a îl personaliza în funcție de nevoile sale, precum și servicii complete din partea specialiștilor companiei.

CMS-urile open-source sunt gratuite pentru a instala și a plasa site-ul pe hosting. Spre deosebire de sistemele plătite cu licență, acestea au codul sursă deschis disponibil pentru a fi studiat și editat. Dezvoltarea CMS-urilor open-source este de obicei angajată într-o comunitate de specialiști tehnici. Printre aceștia - compania-dezvoltator, organizațiile partenere și programatori obișnuiți entuziaști care creează diverse module, plugin-uri, șabloane. Cele mai multe extensii pentru îmbunătățirea site-ului —  sunt plătite. Prin urmare, pentru a obține un magazin online modern, cu toate integrările necesare, trebuie totuși să investiți în el.

Pentru conectarea corectă a extensiilor sunt necesare abilități de programare sau ajutorul experților tehnici, care merită, de asemenea, să fie puse la rubrica de cheltuieli. De obicei, proprietarii de site-uri angajează dezvoltatori independenți care lucrează la un tarif orar. Mărimea acesteia depinde de cunoștințele și experiența freelancerului și variază între 5 și 25 de euro pe oră. Costul mediu al serviciilor unui studio web profesionist — 20-25 de euro pe oră. Prețul pluginurilor și modulelor este, de asemenea diferit — puteți cumpăra un add-on pentru 5 euro și îl puteți cumpăra pentru 100.

Popularitatea și anul lansării CMS

CMS, prezentate pe piață de cel puțin câțiva ani, au trecut deja printr-o mulțime de teste și actualizări, ceea ce reduce numărul de posibile erori la utilizare. În plus, astfel de sisteme au o mulțime de recenzii, recenzii ale utilizatorilor, instrucțiuni. Cu cât CMS-ul este mai popular, cu atât mai multe module și șabloane pentru acesta sunt oferite. De asemenea, determină cât de repede puteți găsi un specialist care să personalizeze și să întrețină site-ul, să remedieze erorile. Dacă CMS-ul nu este distribuit, atunci nevoia de specialiști este mai mică. În consecință, este mai dificil să angajați o persoană care să vă ajute să rezolvați problemele cu site-ul. 

Funcționalitate

Nu toate CMS-urile suportă la fel de bine diferite tipuri de site-uri web. De exemplu, popularul CMS WordPress, cu setările sale de bază, nu este potrivit pentru comerțul online. Crearea unui magazin online este posibilă numai după conectarea plugin-ului WooCommerce. În plus față de accentul pe industrie al CMS-ului, funcționalitatea acestuia este importantă. Ar trebui să acordați atenție structurii sistemului, diferențierea drepturilor de acces pentru diferiți angajați, suport pentru importul și exportul de date, blocuri de gestionare a produselor, editarea conținutului.  Un alt factor CMS magazin online — fabricabilitatea. Unele sisteme nu sunt proiectate pentru o încărcare serioasă, iar instalarea unui număr mare de module sau plugin-uri va duce la o funcționare lentă a site-ului. 

Adaptabilitate pe piața moldovenească

Majoritatea CMS-urilor populare sunt internaționale. Acestea nu au o localizare oficială în Moldova, de exemplu, integrări cu servicii de plată moldovenești din partea companiei care deține sistemul. Astfel de extensii pot fi instalate doar de la dezvoltatori terți. De asemenea, nu fiecare CMS pentru e-commerce în setările de bază poate conecta interfața în limba română. Prezența versiunii în limba română a panoului de administrare simplifică configurarea site-ului și lucrul cu acesta în viitor pentru proprietarul magazinului și angajați, deci acest criteriu este important. Cele mai bune CMS este cel care are o integrare suficientă cu serviciile interne, precum și documentația și interfața în limba română.

Disponibilitatea extensiilor

În cazul programelor plătite cu licență, numărul de funcții necesare în versiunea de bază este estimat. Sistemele open-source se bazează pe modularitate - utilizatorul primește un site «șablon» cu un set minim de funcții și le extinde cu suplimente. Adăugările ar trebui să fie suficiente pentru a acoperi nevoile la lansarea magazinului și cu scalarea acestuia în viitor.

Este necesar să se ia în considerare atât alegerea modulelor pentru a rezolva diferite sarcini, cât și numărul de extensii cu aceleași funcții. Nu toate modulele interacționează corect între ele, ceea ce duce adesea la eșecuri în activitatea site-ului. În mod optim, dacă sunt disponibile mai multe module similare și puteți alege cel care va fi compatibil cu alte extensii și cu versiunea CMS pe care o utilizați.

Simplitatea în administrarea site-ului

Cu cât este mai simplu și mai comod să lucrezi cu CMS-ul, cu atât mai bine. De fapt, în perspectivă, nu numai proprietarul site-ului va folosi panoul de administrare, ci și angajații — ei trebuie să se adapteze rapid la lucrul în sistem. Interfața prietenoasă pentru utilizator și designul în panourile de lucru sunt unul dintre principalele criterii în selecția CMS-ului. Este ideal ca o persoană fără cunoștințe tehnice să poată gestiona ușor toate sarcinile de lucru, iar instruirea să nu dureze mai mult de o zi.

Designul și aspectul

Indiferent dacă este vorba despre o platformă CMS plătită pentru magazinul online sau una gratuită, toate sistemele au diferite tipuri de șabloane de design. Numărul lor depinde de CMS-ul specific. Șabloanele determină amplasarea și dimensiunile blocurilor de pe site, stilurile textelor și imaginilor, afișarea catalogului și a cardurilor de produse.

Implementarea unui șablon de calitate este foarte importantă - acesta trebuie să fie adaptabil la diferite dispozitive, să țină cont de nișa magazinului online și de tendințele vizuale. De multe ori, aspectul exterior este prima impresie pe care o au utilizatorii despre magazinul online. Potrivit statisticilor, aproape 40% dintre vizitatori părăsesc un site web cu un design neatractiv, confuz și învechit.

Pe site-urile oficiale ale CMS-urilor, puteți găsi o varietate de șabloane - plătite și gratuite. Șabloanele gratuite, de obicei, sunt foarte simple și cu elemente vizuale standard. Orice persoană interesată poate folosi aceste șabloane fără costuri suplimentare, așa că este dificil să te diferențiezi. Șabloanele plătite au soluții de design mai interesante și adesea sunt oferite cu suport de la studioul web care oferă designul. Costul variază — de la câteva zeci până la câteva sute de euro.

În CMS-urile cu cod sursă deschisă, puteți face orice modificări în design și să-l faceți complet exclusiv, dar acest lucru necesită abilități speciale. Costul dezvoltării unui design individual pentru site-uri pe CMS-uri open-source începe de la 1000 de euro și poate dura câteva luni.

Securitatea și suportul tehnic

Toate sistemele moderne de obicei au propriile mecanisme încorporate de protecție. Cu toate acestea, majoritatea CMS-urilor cu cod sursă deschis sunt destul de vulnerabile la atacurile DDoS, viruși și pot fi blocate din motive de securitate. Riscurile pot fi reduse în următoarele moduri:

  • verificați metodele de criptare a datelor în CMS, frecvența actualizărilor de securitate, disponibilitatea controlului accesului;

  • efectuați periodic diagnosticul site-ului pentru amenințări ascunse;

  • verificați extensiile, modulele și șabloanele pentru codul vulnerabil înainte de a le instala pe site;

  • aflați cât de des sunt lansate actualizările și actualizați CMS-ul — versiunile recente ale sistemului site-ului sunt mai bine protejate decât cele anterioare.

Este oportun să angajați un specialist freelancer care să monitorizeze funcționarea și să ofere asistență în caz de defecțiuni pe site, deoarece în CMS-urile gratuite suportul tehnic al specialiștilor este practic inexistent. Toate problemele trebuie rezolvate de sine stătător. Cu anumite probleme, utilizatorii CMS-ului ales pot ajuta direct. Pe forumurile tematice puteți citi despre experiența altora și pune întrebări. Comunitățile active acoperă toate sistemele populare de gestionare a site-urilor.

Posibilități pentru promovarea SEO

În afară de crearea de conținut de calitate, proprietarii magazinelor care doresc să ocupe primele poziții în motoarele de căutare ar trebui să acorde atenție și optimizării tehnice a site-ului. Pentru aceasta, CMS-ul ar trebui să aibă un set adecvat de instrumente pentru toate setările principale de SEO. De exemplu, generarea automată și actualizarea fișierului sitemap.xml la orice modificare a structurii, crearea de URL-uri SEF — adică adrese web inteligibile. De asemenea, utile sunt opțiunile de gestionare a metadatelor și a redirecționărilor 301.

În CMS-urile populare cu cod sursă deschis, de obicei există instrumente de bază SEO. Dar pentru o promovare completă în căutările web, acestea nu sunt suficiente și este necesar să se instaleze module SEO suplimentare. Extensiile bine dezvoltate cu un set mare de funcții sunt în principal plătite. Puteți analiza de sine stătător CMS-ul pentru compatibilitatea cu SEO sau să cereți sfatul unui specialist SEO. Experții SEO cu experiență știu care sisteme de gestionare a conținutului sunt bine adaptate pentru optimizarea motorului de căutare a site-ului.

Frecvența actualizărilor CMS

Lansarea actualizărilor regulate este un semn că sistemul se îmbunătățește și se dezvoltă, iar utilizatorul își perfecționează site-ul odată cu fiecare actualizare nouă. Cu ajutorul actualizărilor se corectează erorile, se crește nivelul de protecție al site-ului și se adaugă noi instrumente. Dacă nu au fost lansate actualizări în ultimul an sau doi, atunci este puțin probabil ca sistemul să fie suficient de sigur și să corespundă ultimelor tendințe tehnologice.

CMS-urile moderne și populare oferă cel puțin actualizări minime la fiecare 3-6 luni. Atunci când utilizați o CMS «modulară», trebuie să țineți cont nu numai de actualizările sistemului în sine, ci și de modulele adăugate. Versiunea CMS afectează funcționarea modulelor — acestea ar putea să interacționeze incorect cu nucleul sau să nu fie deloc suportate. Dezvoltatorii de module de obicei menționează data ultimei actualizări, istoricul modificărilor și compatibilitatea cu diferitele versiuni ale CMS-ului.

Prezentare generală a CMS populare pentru magazin online

Alegerea CMS-ului pentru un site este vastă, dar există lideri indiscutabili care sunt folosiți cel mai des pentru crearea site-urilor. Am întocmit un rating al celor mai populare CMS-uri pentru magazine online și vă oferim o scurtă prezentare a lor. În selecția noastră se află sisteme cu cod sursă deschis, deoarece acestea sunt cele care domină pe piață.

TOP CMS-uri gratuite pentru magazine online:

  1. WordPress.

  2. OpenCart.

  3. PrestaShop.

  4. Joomla!

  5. Magento.

  6. Drupal.

Rating CMS

WordPress

WordPress ocupă primul loc în popularitate în Moldova. Pentru a lansa un magazin online pe platforma WordPress, este necesar să instalați extensia gratuită WooCommerce, deoarece platforma «out-of-the-box» nu este concepută ca un CMS e-commerce.

Pluginul  WooCommerce permite crearea unui catalog de produse și a unui sistem de filtre, a unui coș de cumpărături,a unui cont personal al cumpărătirului a paginilor de livrare și plată. Aceasta suportă o gamă largă de șabloane de design, iar pentru utilizatori sunt disponibile mii de extensii diferite. Compania dezvoltatoare nu oferă suport tehnic, dar pe site-ul oficial există un forum activ al utilizatorilor, care împărtășesc experiența și ajută ceilalți cu rezolvarea problemelor. Majoritatea discuțiilor pe forum sunt în limba engleză.

Unul dintre motivele popularității WordPress este versatilitatea sa. Această platformă este potrivită pentru magazine online, pagini de aterizare simple, portaluri corporative. Codul sursă poate fi modificat și site-ul poate fi personalizat complet. Mulți specialiști în IT au competențe în lucrul cu WordPress, iar găsirea unei persoane pentru configurarea și întreținerea site-ului este destul de ușoară. Cu toate acestea, capacitățile tehnologice ale WordPress sunt mediocre. Numeroasele pluginuri și paginile web încetinesc funcționarea site-ului, motiv pentru care această platformă nu este potrivită pentru magazinele online mari cu un sortiment extins. De asemenea, WordPress este destul de vulnerabil la atacurile cibernetice.

Avantaje:

  • extensia gratuită pentru magazin online — WooCommerce;

  • panou de administrare intuitiv, în care puteți învăța rapid chiar și fără cunoștințe tehnice;

  • peste 10 000 de opțiuni de design și 50 000 de pluginuri disponibile;

  • o mare varietate de specialiști cu diferite tarife pentru personalizarea și administrarea site-urilor pe platforma WordPress;

  • modernizare constantă a sistemului și actualizări regulate;

  • comunitate dezvoltată și o bază largă de cunoștințe.

Dezavantaje:

  • implementare îndelungată — selectarea unei configurații optime poate dura mult timp, trebuie să găsiți și să configurați module care să nu intre în conflict unul cu celălalt și, în același timp, să acopere toate necesitățile;

  • lipsa suportului profesional din partea companiei dezvoltatoare;

  • nivel scăzut de securitate al sistemului — este necesar să monitorizați constant funcționarea, să implementați actualizări regulat și să selectați cu atenție pluginurile;

  • majoritatea extensiilor bine securizate sunt plătite;

  • eșecuri frecvente în funcționare și erori după actualizări, necesitând cunoștințe tehnice sau ajutor de la dezvoltatori;

  • lucrul lent în condiții de sarcină mare — magazinele online pe platforma WooCommerce cu un sortiment de peste 1000 de produse pot avea întârzieri, iar prezența a multor pluginuri încetinește funcționarea site-ului.

CMS WordPress

OpenCart

OpenCart este considerat un concurent principal al WordPress-ului. Are codul sursă deschis și funcționează pe un principiu modular. CMS-ul OpenCart a fost dezvoltat inițial pentru comerțul electronic și are un set necesar de instrumente în versiunea de bază. De exemplu, coș de cumpărături, posibilitatea de a configura livrarea și plata, crearea unui program de loialitate etc. În ciuda accesului liber la partea software, OpenCart este considerat un sistem destul de securizat. De asemenea, se remarcă printr-o performanță ridicată chiar și în cazul unei încărcături semnificative pe site.

Pentru a obține un magazin online complet pe OpenCart, este necesar să se instaleze extensii. În comparație cu WordPress, sunt mai puține extensii gratuite de calitate pentru OpenCart. În plus, acest sistem este puțin mai dificil de utilizat și poate fi neînțeles pentru persoanele fără cunoștințe de programare. Citiți mai multe despre diferențele dintre OpenCart și WordPress în articolul nostru.

Avantaje:

  • orientat către magazine online, cu instrumente de bază pentru comerțul electronic disponibile în versiunea gratuită inițială a sistemului;

  • peste 13 000 de extensii și 1500 de șabloane de design disponibile pentru magazinele online;

  • performanță ridicată — cu setările corecte, site-ul va funcționa rapid chiar și atunci când sunt adăugate 10 000 de produse în catalog;

  • posibilitatea de a gestiona mai multe magazine într-un singur panou de administrare, ceea ce este convenabil pentru cei care lucrează în mai multe nișe sau doresc să separați vânzările cu amănuntul de cele en-gros;

  • sisteme bune de protecție împotriva atacurilor asupra site-ului;

  • comunitate dezvoltată, ușor de găsit specialiști pentru personalizarea site-ului.

Dezavantaje:

  • implementare îndelungată — extensiile trebuie verificate pentru compatibilitate și configurate pentru funcționarea corectă a site-ului;

  • OpenCart este destul de dificil de învățat fără cunoștințe tehnice — puteți crea un site web singur, dar pentru configurarea, suportul și dezvoltarea acestuia este necesar un dezvoltator;

  • majoritatea extensiilor de calitate sunt plătite, este necesar să alegeți cu atenție extensiile compatibile între ele;

  • suport tehnic slab — puteți trimite întrebări prin e-mail la serviciul OpenCart, dar nu ar trebui să vă așteptați la asistență operativă din partea reprezentanților oficiali;

  • este posibil ca extensiile să funcționeze necorespunzător după actualizări, pentru a elimina erorile este necesar să angajați specialiști tehnici.

CMS OpenCart

PrestaShop

Această CMS a fost dezvoltată special pentru magazinele online și este cea mai potrivită pentru micii întreprinzători. În versiunea de bază, fără module suplimentare, are o gamă destul de largă de funcționalități — instrumente SEO, tablou de bord analitic, import și export masiv de produse, setări pentru recomandări, bestsellere, reduceri etc. În același timp, sistemul este destul de ușor și ușor de înțeles pentru începători.

Deși setul inițial de instrumente este destul de mare, pentru funcționarea completă a magazinului online este totuși necesar să se instaleze module suplimentare. Pentru PrestaShop, aproape toate acestea sunt plătite, în plus, sunt actualizate mai rar decât pentru alte CMS-uri populare, cum ar fi OpenCart sau WordPress. Acest lucru afectează costul lansării unui magazin online și creează dificultăți în scalarea acestuia.

Avantaje:

  • orientată exclusiv către magazinele online;

  • multe instrumente încorporate în versiunea de bază;

  • panou de control simplu, interfață flexibilă;

  • peste 4000 de extensii în magazinul oficial al companiei dezvoltatoare;

  • forum pentru comunicare și schimb de experiență;

  • vulnerabilitate scăzută la atacuri cibernetice.

Dezavantaje:

  • aproape toate extensiile suplimentare sunt plătite și relativ scumpe — costul mediu este de 70-140 de euro;

  • popularitate scăzută în Moldova, deci este dificil să găsești specialiști locali în domeniu;

  • actualizări rare ale modulelor;

  • conform recenziilor dezvoltatorilor, această CMS are multe nuanțe tehnice, există dificultăți în efectuarea modificărilor în codul sursă deschis.

CMS PrestaShop

Joomla!

O altă platformă versatilă, pe care se poate crea un magazin online cu ajutorul unui modul. Spre deosebire de WordPress, utilizatorilor Joomla! li se oferă cel puțin zece module din care să aleagă. Cele mai populare sunt VirtueMart, Eshop, J2Store. Toată funcționalitatea necesară este de asemenea integrată prin instalarea de extensii.

Lansarea și configurarea de bază a unui magazin online pe Joomla! pot fi realizate independent. Acest CMS are un panou de control destul de confuz și pentru a-l înțelege va fi nevoie de timp, dar este suficient pentru aceste cunoștințe tehnice minime. Ca și alte CMS-uri populare pentru site-uri web, Joomla! are multe extensii gratuite și plătite, o comunitate activă, o varietate de instrucțiuni. Joomla! este potrivită pentru magazinele online mici, deoarece sarcinile mari afectează negativ funcționarea site-urilor pe această CMS.

Avantaje:

  • multe module destinate creării de magazine online, în funcție de nevoile și preferințele utilizatorului;

  • peste 5500 de extensii pentru implementarea de funcționalități suplimentare;

  • management relativ simplu al site-ului;

  • adaptabilitate bună pentru proiecte mici de comerț electronic;

  • multe informații de instruire disponibile online, posibilitatea de a obține suport de la utilizatori cu experiență Joomla! experimentați;

  • suport pentru mai multe limbi în versiunea de bază;

  • sistem de raportare a erorilor și defectelor în funcționarea site-ului.

Dezavantaje:

  • interfața de control complicată, necesită timp și studierea unor manuale specializate pentru a o învăța;

  • lipsa suportului tehnic oficial;

  • proces complicat de optimizare pentru motoarele de căutare, în comparație cu site-urile pe alte CMS-uri populare, chiar și cu instalarea de module specializate;

  • există fragmente inutile de cod în nucleul CMS-ului care încetinesc funcționarea site-ului;

  • nivel scăzut de securitate și vulnerabilitate la atacuri cibernetice, este necesar să monitorizați constant funcționarea site-ului și să selectați cu atenție modulele de la dezvoltatorii de încredere;

  • pot apărea probleme de compatibilitate între module și chiar cu sistemul în sine, sunt necesare cunoștințe tehnice sau asistență de la dezvoltatori pentru a le remedia;

  • reducerea graduală a popularității Joomla! pe piața internațională și relativ puține magazine online pe această CMS în Moldova, deci găsirea unui specialist tehnic poate fi dificilă.

CMS Joomla

Magento

Un sistem de management al conținutului dezvoltat de Adobe, foarte răspândit pe piețele occidentale. În Republica Moldova este de asemenea folosit, dar încă este mai puțin popular. Software-ul este disponibil în două versiuni — Magento Open Source gratuită și Adobe (Magento) Commerce cu plată. Ambele sunt orientate către magazine online, având același cod sursă, dar cu funcționalități diferite.

Versiunea gratuită permite configurarea independentă a magazinului online. Setul inițial de instrumente este destul de larg — administrarea catalogului de produse, procesarea comenzilor, configurarea livrării și plății, sisteme de loialitate, promoții, sisteme de evaluare și recenzii, panoul de analiză și alte caracteristici utile. De asemenea, pot fi conectate extensii de la dezvoltatori terți. Trebuie să țineți cont că Magento este o platformă complexă pentru instalare și implementarea tuturor funcțiilor, deci vor fi necesare cunoștințe de programare sau ajutor de la dezvoltatori.

Versiunea cu licență plătită este destinată magazinelor mari și mijlocii cu potențial de scalare. Are mai multe instrumente încorporate, este optimizată pentru sarcini mari și permite adaptarea site-ului pentru clienții B2B. De asemenea, utilizatorilor li se oferă suport tehnic profesionist rapid în limba engleză și chiar asistență personalizată în instalare și implementare. Prețul utilizării este stabilit individual în timpul discuției cu un reprezentant Adobe și depinde de veniturile companiei, dar de obicei nu este mai puțin de 1500 de euro pe lună.

Avantaje:

  • dezvoltată pentru magazine online;

  • două opțiuni de utilizare, în funcție de nevoile și scalabilitatea afacerii;

  • o bază mare de cunoștințe — Adobe oferă multe instrucțiuni și documentații, o comunitate de experți pe Github, care publică manuale și recenzii, există forumuri neoficiale;

  • destul de multe setări și instrumente în versiunea de bază gratuită;

  • nivel ridicat de securitate implicit, totuși utilizatorii Magento Open Source trebuie să urmărească și să aplice independent remedierile de securitate și actualizările;

  • setări flexibile și adaptive, posibilitatea de customizare maximă.

Dezavantaje:

  • instalare și configurare complexă, deja la începutul implementării CMS sunt necesare cunoștințe de programare;

  • adaptare slabă pe piața moldovenească;

  • preț ridicat pentru versiunea cu licență plătită;

  • lipsa suportului profesional pentru versiunea gratuită;

  • costul serviciilor specialiștilor tehnici este mai mare în comparație cu ajustările site-urilor pe alte CMS-uri populare.

CMS Magento

Drupal

Drupal funcționează pe un principiu modular și are cod sursă deschis, dar nu este o platformă CMS standard. Ea reprezintă nucleul sistemului și o mulțime de asamblări tematice, ceea ce înseamnă că gestionarea poate fi complet personalizată. Pentru a crea un magazin online, va fi nevoie de extensia Drupal Commerce. Site-ul este completat și îmbunătățit și cu ajutorul modulelor. În total, există peste 3000 de extensii pentru magazinele online — de la module de securitate suplimentare la instrumente de promovare. De asemenea, compania dezvoltatoare oferă actualizări regulate și modernizare a arhitecturii interne. În comparație cu alte CMS-uri, site-urile Drupal au o performanță ridicată și o bună securitate.

Drupal este mai apropiat de sistemele scrise de sine stătător în ceea ce privește specificul său. Chiar și în timpul instalării software-ului și a modulului Commerce, sunt necesare cunoștințe de programare. Suportul tehnic din partea reprezentanților produsului IT este slab, deci este mai bine să apelați imediat la dezvoltatori. Din cauza complexității implementării și realizării site-urilor pe CMS Drupal, este destul de ineficient să o considerăm pentru lansarea unor proiecte mici. La fel ca și Magento, Drupal este mai popular în străinătate. Magazinele din Moldova rareori folosesc acest sistem.

  • Avantaje:

  • modul gratuit pentru magazinele online — Drupal Commerce;

  • setări flexibile pentru toate elementele și structura site-ului;

  • peste 3000 de extensii;

  • performanță bună a site-ului la încărcări mari;

  • vulnerabilitate relativ scăzută la programele malware și atacurile bot;

  • sistem de cache încorporat;

  • comunitate dezvoltată.

Dezavantaje:

  • complexitatea implementării, pentru a lansa un magazin online pe CMS drupal Commerce este necesar să angajați un programator;

  • lipsa unui suport tehnic de calitate;

  • după actualizarea nucleului, unele module pot funcționa incorect;

  • puțini specialiști IT din Moldova lucrează cu Drupal, costul relativ ridicat al serviciilor lor;

  • adaptare slabă pe piața moldovenească.

CMS Drupal

Vă propunem să rezumăm recenzia noastră a CMS-urilor pentru magazine online printr-un tabel comparativ.

 CMS Dificultatea de instalare și configurare Nevoia de specialiști tehnici Probleme majore Atribuire
 WordPress Ușor Da. Pentru a monitoriza performanța site-ului, pentru a remedia erorile după actualizările de bază și de plugin-uri.

— Disfuncționalități ale site-ului după actualizări de sistem și plugin-uri;
— Riscuri ridicate de hacking al site-ului;
— Performanțe reduse ale site-ului la plasarea unui număr mare de produse

Potrivit pentru magazinele online mici
OpenCart Instalarea CMS este ușoară, dar sunt necesare cunoștințe tehnice pentru a configura funcțiile necesare și pentru a instala plugin-uri Da. Pentru a configura magazinul online, a verifica compatibilitatea modulelor și a monitoriza performanța site-ului. — Disfuncționalități ale site-ului după actualizări ale sistemului și ale modulelor;
— Dificultăți în ceea ce privește stăpânirea independentă a panoului de comandă
Potrivit pentru magazinele online de orice dimensiune
 PrestaShop Ușor Da. Pentru revizuiri de cod, monitorizarea performanțelor site-ului, remedierea erorilor după actualizări de extensii. — Foarte puține module gratuite;
— Prețul extensiilor cu plată este ridicat;
— Actualizările modulelor sunt lansate relativ rar;
— Dificultăți pentru a face modificări la codul sursă
Potrivit pentru magazinele online mici
 Joomla! Ușor Da. Pentru revizuiri de cod, monitorizarea performanțelor site-ului, remedierea erorilor după actualizări de kernel și module — Există erori în cod, ceea ce încetinește site-ul;
— Eșecuri după actualizarea extensiilor;
— Vulnerabilitate ridicată la hacking;
— Dificultăți cu optimizarea SEO și promovarea.
Potrivit pentru magazinele online mici
 Magento Dificil Da. Pentru a lansa și configura magazinul online, a monitoriza performanța site-ului, a găsi și a implementa actualizări. — Dificultăți în crearea și personalizarea site-ului, deoarece sunt necesare cunoștințe de programare;
— Costul ridicat al versiunii cu plată
Magento Open Source gratuit este optim pentru magazinele online mici; Magento Commerce cu o licență plătită este potrivit pentru proiecte de mari dimensiuni.
 Drupal Dificil Da. Pentru a lansa și configura magazinul online, pentru a verifica compatibilitatea modulelor după actualizări, pentru a monitoriza performanța site-ului. — Dificultăți în crearea și personalizarea site-ului, deoarece sunt necesare cunoștințe de programare; — Blocaje după actualizări Potrivit pentru magazinele online de orice mărime, dar este recomandabil să fie folosit pentru afaceri medii și mari

Alternativele la CMS gratuit

Utilizarea CMS nu este singura modalitate prin care poți deschide propriul magazin online. De exemplu, platformele cloud câștigă tot mai multă popularitate în prezent. Ele funcționează pe principiul SaaS — software ca serviciu. Utilizatorul primește o soluție gata făcută, configurează site-ul conform preferințelor sale și o folosește, plătind o taxă lunară. Nu este necesar să conectați o mulțime de module pentru a extinde funcționalitatea, să monitorizați funcționarea, să întrețineți găzduirea, să asigurați protecția și actualizările corecte. Toate acestea sunt gestionate de echipa de specialiști a companiei dezvoltatoare. În loc de magazinul de extensii, utilizatorilor li se oferă integrări gata făcute. De exemplu, Cartum oferă integrări cu servicii de plată și livrare naționale și internaționale, instrumente de analiză și alte sisteme. Utilizatorul selectează cele necesare și le implementează pe site-ul său în câteva minute. În plus față de instrucțiuni, platforma cloud oferă clienților suport profesional. Pe Cartum, acest lucru se realizează prin consultații în chat live, unde clientul comunică cu un specialist al platformei și primește răspunsuri la întrebările sale.

Un astfel de principiu este optim pentru cei care nu au cunoștințe în programare și doresc să se ocupe de afacerea lor, nu de rezolvarea problemelor tehnice. Trebuie să ținem cont că platformele SaaS sunt plătite, iar costul depinde de amploarea afacerii. Este întotdeauna o sumă fixă, astfel încât proprietarul magazinului poate estima cheltuielile pe site pentru câteva luni sau chiar un an înainte. Lucrând cu CMS-uri cu cod sursă deschisă, nu veți putea stabili un buget clar. Chiar și dacă un specialist permanent vă ajută cu site-ul, este dificil să anticipați cât timp vor dura diferitele îmbunătățiri. Adesea, magazinele online pe platformă cloud devin în cele din urmă mai avantajoase. De exemplu, într-o agenție web, o oră de îmbunătățiri pe site-ul CMS poate costa cât 2-3 luni de utilizare a Cartum.

Trebuie să ne amintim că site-urile de pe platforma cloud au cod închis. Orice modificări pot fi făcute doar de compania dezvoltatoare. Dacă aceasta adaugă sau elimină ceva, acest lucru se aplică tuturor site-urilor clientului. Prin urmare, implementarea propriilor soluții personalizate este imposibilă.

Concluzie

Am analizat principalele criterii de selecție a CMS-ului pentru magazinul online și am examinat cele mai populare sisteme.

TOP-ul CMS-urilor pentru magazinele online arată astfel:

  • WordPress;

  • OpenCart;

  • PrestaShop;

  • Joomla!;

  • Magento;

  • Drupal.

Fiecare dintre CMS-urile prezentate este gratuită și are cod sursă deschis. Cu toate acestea, vor fi necesare cheltuieli suplimentare, indiferent de sistemul open-source utilizat. Pentru a crea un magazin online complet, va trebui să instalați o serie de extensii, dintre care unele sunt plătite. Și pentru a asigura un serviciu de calitate și a menține funcționarea site-ului fără probleme, nu se poate face fără un specialist tehnic. În același timp, site-urile bazate pe CMS pot fi continuu dezvoltate după preferințele dvs. și pot fi complet personalizate pentru nevoile afacerii.

Dacă nu doriți să alocați mult timp partea tehnică, puteți lua în considerare o alternativă la CMS — platformele cloud cu o taxă lunară fixă. Acestea nu presupun editarea codului pentru dezvoltări personalizate, ci oferă o soluție gata făcută cu nevoi minime de configurare independentă. Puteți afla cum funcționează platforma cloud Cartum gratuit — lăsați o cerere și obțineți 7 zile de testare gratuită.

Lansați magazinul online
img
Testare gratuită 7 zile